چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
سالگرد شهدای منا در حرم مطهر رضوی

حوزه / با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهدای منا(مهاجران الی الله) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در این مراسم که دوشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین علی قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به بررسی برخی از علل و عوامل وقوع این حادثه غمبار پرداخت.

همچنین حمید شاکر نژاد؛ قاری برجسته و بین المللی کشورمان که یکی از شاهدان عینی فاجعه منا بود، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید به بیان مشاهدات خود در این حادثه پرداخت و گفت: نیروهای عربستانی در هنگام وقوع این فاجعه تنها نظاره‌گر جان دادن حجاج بودند و هیچ گونه اقدامی برای نجات مصدومان انجام ندادند و حتی از رساندن قطره‌ای آب به حادثه دیدگان دریغ کردند.

اجرای برنامه مرثیه سرایی و مداحی توسط حاج احمد واعظی؛ مداح اهل بیت(ع)، قرائت زیارت پرفیض امین الله و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود خائن از دیگر برنامه‌های این مراسم با شکوه و معنوی در حرم مطهر رضوی  بود.

در این مراسم که با حضور 600 نفر از خانواده‌های شهدای منا از کشورهای اسلامی برگزارشد،  زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، با قرائت فاتحه یاد و خاطره مهاجران الی الله را گرامی داشتند.

یادآور می شود؛ فاجعه منا سال گذشته همزمان با عید قربان در هنگام انجام مراسم «رمی جمرات» در سرزمین منا رخ داد که  در این حادثه بیش از 400 نفر از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha