یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) گفت: اگر ما غدیر را تنها در مقطعی از تاریخ بدانیم، راه را اشتباه رفته ایم، چراکه غدیر واقعه ای زنده و جاری در تاریخ است. مخالفان غدیر، با زنده بودن این مسئله مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ‌حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: آنچه که چشم در مقام آموزش آن را فرا می گیرد، اثرگذاری بیشتری نسبت به دیگر حواس انسان دارد.
وی با اشاره به اهمیت به نمایش گذاشتن واقعه غدیر برای مردم گفت: ترویج این کار با توجه به رسا بودن آن، اهمیت زیادی دارد، زیرا هرچه این مراسم در مناطق مختلف کشور برگزار شود، همان اندازه اثرگذاری بیشتری هم خواهد داشت.
‌حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مردمی برگزار شدن این آیین را ضروری دانست و گفت: زمانی که کاری مردمی برگزار شود، علاوه بر این که در مسائل اقتصادی نیز برکاتی را به همراه دارد، موجب اثرگذاری بیشتر و نفوذ آن را گسترده تر می نماید.
وی ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر نباید به خرافات آلوده شود؛ آفت هایی که در این مسیر می تواند پیش رو باشد، وجود احتمالی حلقه های مفقوده تاریخی و ایجاد جذابیت بی مورد برای مخاطبان است؛ نباید این دو مسئله موجب بروز خرافات و مسائل غیر حقیقی شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، غدیر را واقعه ای سیاسی عنوان کرد و گفت: ای واقعه، مهم ترین مسئله سیاسی اسلام است؛ ازاین رو نباید مسائل سیاسی دیگری به آن اضافه شود، چراکه موجب آسیب رسیدن به آن می شود.
وی افزود: البته دراین عرصه، مسئله ولایت، متفاوت است؛ به این معنی که واقعه غدیر حقیقی، باید ختم به امام زمان و مسئله ولایت شود. اگر ما غدیر را تنها در مقطعی از تاریخ بدانیم، راه را اشتباه رفته ایم، چراکه غدیر واقعه ای زنده و جاری در تاریخ است. مخالفان غدیر، با زنده بودن این مسئله مشکل دارند؛ در روز غدیر، همه با علی علیه السلام بیعت کردند، چراکه آن را قبول داشتند، ولی غدیری که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) استمرار داشته باشد را نمی پذیرفتند.
‌حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که امروز مسئله ولایت در عصر غیبت امام زمان(عج)، با عنوان ولی فقیه در جامعه مطرح می شود، ادامه داد: با نگاهی به زندگی اهل بیت(علیهم السلام)، مشاهده می کنیم که تمام تلاش آنها برای تثبیت و ترویج غدیر بوده است.
وی در ادامه پرداختن به مسائل حاشیه ای و غفلت از مسئله اصلی را آسیب عنوان کرد و گفت: مسئله اصلی در روز غدیر، تبیین این واقعه و ترویج آن است؛ مسائل دیگری که در این عرصه مطرح می شود، نباید آنرا تحت تأثیر قرار دهد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در پایان خاطرنشان کرد: هر کاری که خالصانه و با نیت الهی باشد، با برکت خواهد شد و طبق وعده الهی، خداوند موانع را از سر راه برداشته و راه درست را در پیش رو باز می کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha