یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود صبح امروز با حضور قریب به ۳۰۰ طلبه در این مدرسه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛در این مراسم که با حضور امام جمعه این شهرستان و مسئولان این مدرسه برگزار شد؛ حجت الاسلام حقیان امام جمعه شهرستان دورود با بیان اینکه مبلغان رسالت تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و مکتب تشیع را بر عهده دارند افزود:طلاب باید با برنامه ریزی مدون و منسجم در جهت تهذیب نفس و کسب علوم حوزه تمام همت خود را بکار گیرند.

وی با بیان اینکه طلاب باید قدر جایگاه خود را بدانند و هدف خود را از تحصیل در حوزه مشخص و ترسیم نمایند اظهار داشت:طلاب با ترسیم چشم انداز تبلیغی می توانند به موفقیت تبلیغی دست یابند.

امام جمعه شهرستان دورود با بیان اینکه طلاب باید با انگیزه و بدور از هر گونه بی حوصلگی در جهت فراگیری علوم حوزه تلاش کنند تصریح کرد:پرهیز از تنبلی و پرهیز از انجام امور بیهوده از مهمترین عوامل موفقیت طلاب در امر تهذیب و تحصیل در حوزه است.

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه تاخیر در انجام کارها یکی از مهمترین عوامل شکست طلاب در زمینه های تحصیلی به شمار می آید افزود:داشتن نظم و انضباط در کارها و انجام به موقع امورات درسی می تواند طلابی مهذب و کارآمد را برای جامعه تربیت نماید.

وی توسل به ائمه اطهار علیهم السلام را اولین شرط موفقیت تهذیبی و تحصیلی طلاب برشمرد و خاطر نشان کرد:طلاب با توسل و بهره گیری از سیره و متکب اهل بیت(ع) می توانند در انجام رسالت تحصیلی و تبلیغی خود قله های پیشرفت و موفقیت را طی نمایند.

لزوم حفظ شئونات پوششی از الزامات طلبگی

در ادامه این برنامه مسئول مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود با بیان اینکه طلاب باید با پوشش مناسب و کامل الگویی برای بانوان جامعه اسلامی باشند افزود:حفظ حرمت و شئونات طلبگی از الزامات تحصیل در حوزه است و طلاب بهتر است در این مورد برای همگان الگو باشند.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه طلاب باید با خودسازی نفس و تهذیب و همچنین کسب علم روزافزون مایه سربلندی اسلام و انقلاب باشند تاکید کرد:تنها راه پرورش طلاب کارآمد و سربلند، تمرکز بر برنامه ریزی تهذیبی و علمی طلاب است چرا که علم تنها زمانی کارآمد خواهد بود که با ایمان و اخلاص توام باشد.

وی در پایان توسل به ائمه اطهار(ع)  و همچنین توجه به امر مباحثه در بین طلاب را نیز از دیگر عوامل پرورش طلابی مومن و کارآمد برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha