شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: در اصل سوم قانون اساسی آمده، اولین وظیفه دولت جمهوری اسلامی، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی، بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی است.

به گزارش خبرگزار ی «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبداللهی در ادامه سلسله جلسات هفتگی اخلاق خود، در جمع طلاب و روحانیون در مسجد خاتم الانبیاء(ص) اصفهان  اظهار کرد: در جلسه گذشته، تزکیه نفس و تهذیب را به عنوان یکی از مهمترین رسالت پیامبران معرفی کردیم،  اما دو نکته در این بحث شایان ذکر است، نخست آن که در میان اهداف انبیا بعضی اهداف، هدف میانی بوده و بعضی هدف نهایی،  این برقراری قسط و عدل، گرچه هدف همه انبیا معرفی شده، لکن یک هدف میانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برقراری عدالت، در یک جامعه سوسیالیسم هم به عنوان یک هدف شناخته می شود، اما در نظام اسلامی، حاکم شدن توحید و ارزشهای الهی، هدف اصلی و نهایی است.

وی با اشاره به سوره نور، آیه ۵۴  گفت: که ما مصداق أتم آن را در عصر ظهور حضرت حجت می دانیم، حال این امنیت برای چه هدفی است، در ادامه آیه، استخلاف و حاکمیت در زمین و دستیابی مومنان بر آرامش را مقدمه بندگی خدا معرفی می فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد:  بعضی مسئولین، نسبت به وظایف حکومت اسلامی به گونه ای صحبت می کنند که دولت و حاکمیت اسلامی، وظیفه ای جز بهبود امور اقتصادی و مادی نداشته، ولی باید گفت، چنان که در اصل سوم قانون اساسی آمده، اولین وظیفه دولت جمهوری اسلامی، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی، بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبعاً عملی کردن این وظیفه، زمینه ساز رشد فضائل اخلاقی و سوق پیدا کردن آگاهانه و آزادانه به بهشت را فراهم می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در  رابطه با  نکته دوم، عنوان کرد: خصوصیت این مرحله این است که مقول به تشکیک است، انسان با جنبه ملکوتی خود به قدری می تواند بالا برود که خداوند او را در کنار خود مطرح می کند به نحوی که او خدا رو دوست دارد و خداوند هم او را دوست می دارد «َسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونه».

وی تاکید کرد:  نکته قابل توجه این است که مسیر مذکور برای همه افراد باز است ، صرف مسجدی شدن و طلبه شدن، افراد را از سقوط به درجات پایینی مصون نمی کند، حضرت امام میفرماید، بعضی را نمازشب خواندنشان به جهنم میبرد ، ما عالِمی داشته که کتاب اخلاقی تالیف کرده  و برای دفاع از امام و انقلاب، به زندان رفت، اما بعد انقلاب من از رادیو عراق، توهینهای او را به امام میشنیدم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی افزود: سفارش تمام کتب و درس های اخلاق، برای نیافتادن به این ورطه، مراقبت و محاسبه دائمی در تمام شئون زندگی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha