شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت : آیت الله العظمی مظاهری با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب از قم به اصفهان هجرت نموده و باعث عظمت، وحدت و اتحاد در حوزه اصفهان شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای ستاد کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری گفت: از برگزار کنندگان کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری و اعضای ستاد برگزاری آن با توجه به جایگاه اخلاقی و علمی این شخصیت بزرگ، تقدیر می‌نمایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به خدماتی که آیت الله العظمی مظاهری برای رونق حوزه اصفهان انجام دادند، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان در ابتدای تشریف فرمایی آیت الله العظمی مظاهری دو هزار و ۵۰۰ طلبه داشته و اکنون نزدیک به 9 هزار طلبه دارد و به تایید و محوریت آیت الله العظمی مظاهری کارها در حوزه انجام شده و باید نسبت به این نعمت استان اصفهان حق مطلب را ادا نمود.

وی با بیان اینکه آیت الله العظمی مظاهری در فقه، اصول، اخلاق، تفسیر، دعا و در تمامی زمینه‌ها صاحب اثر هستند، تصریح کرد: عدم جمع آوری نوشته‌های ایشان خسارت است و وظیفه ماست که آثار ایشان را احیا نماییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از کارهای فرهنگی را چاپ آثار آیت الله العظمی مظاهری دانست و گفت: چاپ آثار این شخصیت علمی، کار بزرگ فرهنگی است؛ چراکه بیان سیره علما، کاری پسندیده و فرهنگی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرچه ما از اسلام داریم از کتاب علمای بزرگ است که به دست ما رسیده، افزود: اسلام از نظر گفتار معصومین و ائمه اطهار(علیهم السلام) کاملا غنی است و تمام اشکالات و مسائل را بر مبنای روایات می توانیم جواب دهیم که این مسئله به دلیل جمع آوری روایات به دست علما و تبدیل آنها به کتاب است.

آیت الله طباطبایی نژاد نشر مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را کار بزرگی دانست که همه باید در این زمینه تلاش کنند و گفت: قرار دادن این آثار گرانبها در اختیار مردم نیز کاری بزرگ است.

وی افزود: آیت الله العظمی مظاهری با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب از قم به اصفهان هجرت نموده و باعث عظمت، وحدت و اتحاد در حوزه اصفهان شدند.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد کنگره ستاد کنگره نکوداشت فقیه اخلاق حضرت آیت الله العظمی مظاهری پرداخت و گفت: اعضای این کنگره به حضور مراجع و بزرگان حوزه علمیه قم رسیده و همه آ«ان بر برگزاری با شکوه این کنگره و احیای آثار معظم له تاکید داشتند.

رئیس ستاد کنگره نکوداشت حضرت آیت الله العظمی مظاهری با بیان اینکه هدف اساسی این نکوداشت، احیای آثار این شخصیت علمی است، اظهار کرد: آیت الله العظمی مظاهری 21 سال پیش به اصفهان آمده و در حوزه آن با توجه به قدمتی که دارد خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند که لازم بود به عنوان وظیفه وارد بحث برگزاری کنگره نکوداشت و احیای آثار ایشان شویم.

یادآور می شود؛ این دیدار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار اصفهان، مدیرکل صدا و سیما، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی مرکز اصفهان، رئیس مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه استان و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در دفتر امام جمعه اصفهان انجام شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha