پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به نقش آفرینی گسترده روستاییان در صحنه های مختلف انقلاب گفت: نظام ما همواره خود را مدیون این قشر تأثیر گذار می داند و از این روست که بعد از انقلاب برای برطرف کردن تبعیض ها در توزیع امکانات و تکنولوژی، تلاش های زیادی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرعامل پست بانک ایران در سالن محراب حرم مطهر گفت: دو فضایی بودن مردم، همواره آسیب ها و چالش هایی را برای جوامع انسان به همراه داشته است.
وی با اشاره به تمرکز امکانات و تکنولوژی ها در شهرها گفت: در کشورهایی که چنین تفاوت هایی وجود داشته باشد، در میان شهر نشین ها حالت غرور و در میان مردم روستایی، نوعی سرخوردگی و  احساس حقارت به وجود می آید. این در حالی است که روستاییان همواره نقش پشتیبانی و تأمین نیازهای اساسی جوامع را بر دوش دارند و انسان هایی بسیار تأثیرگذارند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که پیش از انقلاب روستاییان دارای کمترین جایگاه اجتماعی بودند، گفت: در گذشته حتی برای مدیریت مردم روستا، خان هایی قرار داده می شدند که با تحقیر روستاییان، بر آنها حکم فرمایی نماید.
وی افزود: اسلام حکومت با استبداد و تحقیر انسان ها را نمی پذیرد، از این رو در دعوت مردم به کارها، کرامت و شأن آنها را حفظ می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش آفرینی گسترده روستاییان در صحنه های مختلف انقلاب گفت: نظام ما همواره خود را مدیون این قشر تأثیر گذار می داند و از این روست که بعد از انقلاب تلاش هایی برای برطرف کردن این تبعیض ها نمود.
وی تشکیل دفاتر و باجه های پست بانک در دور افتاده ترین مناطق و روستاها را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: زمانی که روستاییان نسبت به توزیع امکانات و تکنولوژی بی بهره شوند، رغبت بیشتری برای شهر نشینی و مهاجرت دارند، در حالی که وجود این امکانات در روستاها، موجب جلوگیری از رشد شهرنشینی و آسیب های آن می شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان افزود: مدیریت امام(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهیدان، مسیر را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم آماده کردند؛ باید این فرصت را غنیمت شمرده و با تلاش مضاعف، بالاترین و بهترین خدمت را ارائه داد.
خسرو فرحی، مدیر عامل پست بانک ایران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: پست بانک در سال 1374 کار خود را آغاز کرد و امروز علاوه بر دارا بودن 406 شعبه، در 12500 روستا نیز دارای باجه پست بانک فعال است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha