شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیعیان نیجریه

حوزه/ ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد: تهدیدات دولت سبب ارعاب اعضای جنبش و متوسل شدن آنان به خشونت نشده و ما به زودی از روش‌های قانون‌مند و صلح آمیز به مقابله با این ممنوعیت برمی‌خیزیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رویترز، در پی غیرقانونی اعلام شدن جنبش اسلامی توسط دولت ایالتی کادونا در شمال این کشور، اعضای این جنبش روز گذشته اعلام کردند که با تمان قوا در مقابل این ممنوعیت ایستادگی می‌کنند.

این موضوع به زمانی بازمی‌گردند که در دسامبر سال گذشته، شیعیان جنبش اسلامی نیجریه در منطقه زاریا در ایالت کادونا به دست نظامیان ارتش قتل عام شده و نزدیک به 1 هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند. این درحالی است که یک دادگاه قضایی در ماه آگوست یک گور دسته جمعی متشکل از 348 تن از کشته شدگان این جنایت را کشف کرده و ارتش را متهم این جنایت اعلام کرد.

شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز از آن زمان تا کنون بدون هیچ اتهامی در بازداشت به سر می‌برد و پیروانش با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در سرتاسر نیجریه خواستار آزادی او از زندان هستند.

دولت ایالتی کادونا روز جمعه اعلام کرد هر فردی که عضو این گروه باشد به مدت 7 سال به زندان محکوم شده یا جریمه خواهد شد. میزان جریمه هنوز تعیین نشده است.

ابراهیم موسا سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در این خصوص اعلام کرد: این تهدیدات  سبب ارعاب اعضای جنبش و متوسل شدن آنان به خشونت نشده و ما همچنان حرکت صلح طلب و مسالمت آمیزی را در پی می‌گیریم. ما به زودی از روش‌های قانون‌مند و صلح آمیز به مقابله با این ممنوعیت برمی‌خیزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha