شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی- رئیس بسیج طلاب قزوین

حوزه/ حجت الاسلام مصطفایی گفت: حضرت زينب(سلام الله علیها) با به تصوير كشيدن الگوی واقعی یک زن مسلمان، آيين بردباری و شجاعت را در راه دستيابی به حق و بيان حقانيت جاودانه ساخت، لذا بانوان جامعه اسلامی باید زینب وار زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در اجتماع بزرگ بانوان طلبه رهروان زینبی(س) در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد به واقعه عاشورا و روشنگری های حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت:  با اندکی تأمل و اندیشه در کلام حضرت زینب(س) درمی یابیم که این بانوی بزرگوار در سخت ترین شرایط استبداد، اسارت را به جان خرید و تمامی مصائب و سختی ها را نوعی زیبایی توصیف کرد و فرمود "ما رأيت الا جميلاً ".

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، حضرت زینب(س) را الگوی تمام جهانیان در صبر، استقامت و وفاداری دانست و بیان داشت: این بانوی بزرگوار در مکتب زهرای اطهر(س) و تربیت یافت و سیره و رفتاری عملی از عفت و غیرت و پاکدامنی زن مسلمان را به  یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) پیام آور شجاعت، ایثار و فداکاری بود و اگر خطبه های علی گونه و آتشین عقیله بنی هاشم(س) نبود، کربلا در کربلا می ماند و اسلام دین جهانی نمی شد.

 حجت الاسلام مصطفایی ادامه داد: خطبه های حضرت زینب(س) چنان بود که کوفیانی احساس می کردند که این علی(ع) است که خطبه می خواند.

وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا و پس از آن حضرت زینب (س) مصیبت‌ها و سختی‌های بسیاری کشید، افزود: شجاعت و رشادت حضرت(س) در واقعه عاشورا، ممتازترين صفحه از كتاب پرافتخار زندگی اين بانوی بزرگ اسلام است، چرا كه ايشان پس از تحمل شهادت مظلومانه امام حسين(علیه السلام) و ديگر عزيزانشان در كربلا، سختی و غم اسارت را با شكيبايی پشت سر نهاد و با سخنانی كوبنده و افشاگرانه، لرزه بر پيكر يزيديان انداخت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زينب(سلام الله علیها) با به تصوير كشيدن الگوی واقعی یک زن مسلمان، آيين بردباری و شجاعت را در راه دستيابی به حق و بيان حقانيت جاودانه ساخت، لذا بانوان جامعه اسلامی باید زینب وار زندگی کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha