سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز، از برگزاری نشست بررسی عوامل اصلاح جامعه بر اساس آیات قرآن، در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام حیدر عارف پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: به همت مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز و به منظور آشنایی طلاب این مدرسه با چارچوب اصلاح جامعه، نشست بررسی عوامل اصلاح جامعه بر اساس روایات قرآنی، پنجشنبه 6 آبانماه سال جاری در نمازخانه مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست طلاب و روحانیون ابتدا با بیانیه ماموریت انبیاء در چهار مرحله، تلاوت، تزکیه، تعلیم کتاب و تعلیم حکمت آشنا می شوند و مدیریت مدرسه پیرامون این مسئله مهم به ایراد سخن خواهد پرداخت و  در ادامه این نشست شرکت کنندگان با اصلاح جامعه بر اساس 40 حدیث معتبر آشنا و پس از قرائت آن، تحلیل و بررسی خواهد شد.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روحانیون و طلاب در اصلاح جامعه نقش بسزایی دارند، در این نشست ها ابتدا به تبیین نقش و جایگاه آنها پرداخته می شود و سپس بعد از فراگیری این مطالب حوزویان ما باید در جامعه نقش آفرینی کنند و احساس مسئولیت داشته باشند و قطعا محیط اطراف هم به پیروی از طلاب و روحانیون اصلاح می شوند و از تباهی و فساد نجات پیدا می کنند.

حجت الاسلام عارف پور گفت: امروزه با توجه به اینکه دشمنان به هر نوعی ضربه می زنند و جامعه را برای مردمانش، به خصوص جوانان  تاریک و تیره می نمایند، روحانیت آگاه باید به صحنه بیاید و با راهنمایی های خود راه روشن و سالم را نشان دهند.

وی در پایان گفت: این نشست برای اولین بار در این مدرسه برگزار می شود، لذا با توجه به استقبال خوبی از این برنامه شود، جلسات به صورت سلسله وار زیر نظر معاونین اجرایی ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha