یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احضار بیش از ۵۰ خانواده به دادگاه‌های انگلیس به سبب خطر تروریسم

حوزه/ در راستای طرح ضدتروریسم اسکاتلندیارد، حداقل ۵۰ خانواده بریتانیایی، به دادگاه خانواده فرستاده شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از business-standard، به گفته یک افسر ارشد پلیس متروپولیتن، حداقل 50 خانواده بریتانیایی که بیشتر آنان را نوجوانان تشکیل می‌دادند، در راستای طرح مبارزه با تروریسم اسکاتلندیارد به دادگاه خانواده احضار شدند.

بعضی از این پرونده‌ها مربوط به نوجوانان و یا حتی نوزادانی می‌شود که والدین‌شان سعی در پیوستن به گروه‌های تروریستی تکفیری چون داعش در سوریه را داشته‌اند.

مارک رالی، معاون فرمانده اسکاتلندیارد و سرپرست طرح ضدتروریسم در بریتانیا گفت: در بسیاری از پرونده‌ها ترس از رادیکال‌ شدن کودکان باعث می‌شود که آن‌ها از خانواده‌ها گرفته شده و به خدمات اجتماعی سپرده شوند. ما پیش از این هرگز مجبور نشده‌ایم که با مسائل امنیت ملی در دادگاه‌های خانواده برخورد کنیم. و پیش از سال 2015 هیچ پرونده‌ای در این رابطه نبوده است اما الان کار به جایی رسیده که 40-50 پرونده در رابطه با افراطی‌شدن کودکان به دادگاه رفته و این خودش گسترش معضل اخیر را به خوبی نشان می‌دهد.

رالی در ادامه گفت: کودکان و نوجوانان بسیاری در معرض تبلیغات رسانه‌ای افراط‌گرایان قرار داشته و نیاز به حمایت دارند. گاهی والدین خودشان مشکل‌ساز هستند ولی گاهی هم آنها بی‌تقصیر می‌باشند و با وجود تلاش‌های والدین فرزندان باز هم به افراط‌گرایی گرایش پیدا می‌کنند.

او در پایان افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم به جای نادیده گرفتن معضل تروریسم در میان شهروندان بریتانیایی، به آن رسیدگی کنیم. اگر شهروندان بریتانیایی قرار است از کشور خارج شده و در دیگر کشورها اقدام به کشتار مردم کنند و سپس به احتمال زیاد دوباره به انگلیس برگشته و به معضل خطرناکی برای ما تبدیل شوند، باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

گفته می‌شود از سال 2014 تاکنون بیش از 700 نفر از شهروندان بریتانیایی برای پیوستن به گروه‌هایی چون داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند که البته این رقم اکنون رو به کاهش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha