شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی- دیدار مسئولان امور مساجد

حوزه/ امام جمعه قزوین، طلاب و روحانیون را افسران مقابله با جنگ نرم خواند و گفت: باید مبلغان به ابزار مقابله با جنگ نرم که دانش و آگاهی روز است، مجهز شوند تا بتوانند تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین و جمعی از مبلغان اربعین، گفت: عنوان اربعین در سیر و سلوک عرفانی، ترک عادت‌های مذموم و تثبیت ملکات فضیله نقش مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:  ناب‌ترین بیان در اهمیت اربعین در سخن حضرت رسول اکرم (ص) آمده که فرموده‌اند: «مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ»، «هر بنده‌اي كه چهل روز خود را براي خداوند متعال خالص گرداند، چشمه‌هاي حكمت از قلبش بر زبانش جاری می گردد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: همان‌ طوری ‌که در سیر و سلوک، چله نشینی نشان دهنده پیروزی است، در نهضت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) نیز همین‌ معنا از اربعین برداشت می‌شود و پیروزی آن حضرت چهل روز پس از شهادت ایشان برای همه اهل عالم کاملاً روشن شد؛ هر چند این پیروزی برای امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) کاملاً آشکار بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اربعین سال 57 و حماسه حضور مردم اشاره کرد و عنوان داشت: مردم در اربعین سال 57 به ویژه در تهران حماسه عظیمی را رقم زدند و آن راهپیمایی عظیم ارکان رژیم شاهنشاهی را متزلزل و در نهایت زمینه شکست شاه را فراهم آورد.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که مبلغان افسران و فرماندهان تبیین منویات رهبری در حماسه اربعین هستند، اظهار کرد: پس از دستیابی به اهداف مهمی چون شکست شاه و آزادسازی عتبات‌عالیات از دست بعثی‌ها، اولویت اول جهان اسلام «آزادسازی قدس شریف» است و همین حماسه عاشورایی اربعین در نهایت به آزادسازی مکه و مدینه می‌انجامد.

امام جمعه قزوین به نقش تاثیرگذار روحانیون در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: شما طلاب و روحانیان باید با لبیک به ندای آقا امام زمان(عج) و نایب برحقش یعنی رهبر معظم انقلاب به تکلیف شرعی خود عمل کرده و توطئه های دشمنان را خنثی کردید.

امام جمعه قزوین، طلاب و روحانیون را افسران مقابله با جنگ نرم خواند و عنوان داشت: مبلغان به ابزار مقابله با جنگ نرم که دانش و آگاهی روز است، مجهز شوند تا بتوانند در این عرصه تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به این که دشمنان در تلاش برای منحرف کردن مردم هستند، گفت: مستکبران همواره در تلاش هستند بتوانند مردم ایران اسلامی را از راه نظام و ولایت فقیه خارج کنند که خوشبختانه با هوشیاری مبلغان عرصه های دینی، دسیسه های آنان به گل نشست.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مبلغان باید جوانان را نسبت به هجمه فرهنگی غرب، جنگ نرم و چگونگی مقابله با آن آشنا سازند تا از انحرافات جلوگیری شود.

حجت الاسلام عباس اوتارخانی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین نیز در این دیدار در رابطه با حضور روحانیون ومبلغین در مراسم اربعین حسینی گفت: اگر می‌خواهیم نقش مؤثری در تبلیغ داشته باشیم می‌بایست جغرافیای جمعیتی را مد نظر قرار دهیم و در هر منطقه که مردم حضور بیشتر و پر رنگ‌تری دارند، برنامه‌های تبلیغی را طراحی و اجرا کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha