شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی گفت: برای تبلیغ دین و ترویج مبانی ارزشی و مبارزه با انحرافات نمی شود کار شعاری و برگزاری کلاس کرد، بلکه باید فعالیت فکری در حوزه اندیشه ورزی و دینی ، فرهنگی شود.

 به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  علی کشوری  بعد ظهر امروز در پیش نشست بازخوانی همایش «حوزه انقلابی، پیشرفت اسلامی ایرانی»  که  در مدرسه علمیه صدوق فاز4 قم برگزار شد، به تشریح و بازخوانی موضوع همایش پرداخت و گفت: تا کنون 60پیش نشست برای همایش اصلی طراحی شد تا همگان بیشتر با همایش حوزه انقلابی آشنا شوند و  بتوانیم خروجی مناسبی از آن بدست بیاوریم.

دبیر شورای راهبردی الگوی  پیشرفت اسلامی ایرانی ابراز داشت: این همایش قابلیت  این را دارد تا برای ده سال ادامه داشته باشد تا بتوانیم شاهد ثمرات آن در دراز مدت باشیم.

حجت الاسلام کشور با بیان اینکه این همایش از دو اصطلاح حوزه  انقلابی و  پیشرفت  اسلامی ایرانی ترکیب شده است، به جریانهایی که در عرصه حوزه انقلابی در حال فعالیت هستند اشاره کرد و ابراز داشت:  بعضی ها قائل اند حوزه انقلابی حوزه ای است که نسبت به حوادث و اتفاقات ساکت نباشد و واکنش نشان دهد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی اظهار داشت: لازم است طلبه در مقابل حوادث موضع گیری داشته باشد و ساکت نباشد، بعضی علمای گذشته مانند مرحوم آیت الله شفتی این گونه بوده است، ولی حرف روی این است که حوزه را تنها به موضع گیری بشناسیم ؛ این درست نیست.

وی عنوان کرد: دسته دوم کسانی می باشند که پا را از پله اول فراتر می گذارند و در علاوبر موضع گیری قائل اند حوزه انقلابی، حوزه ای است که  اندیشه حاکم بر انقلاب را هم بحث و گفت وگو کنند.

 دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی عنوان کرد:  دسته سوم کسانی می باشندکه قائل هستند حوزه انقلابی حوزه ای است که مسائل عصر خود را بشناسد، برای آنها  استنباط فقهی و دینی داشته باشد و در مرحله بعد بتواند آن را به اجرا دربیاورد. 

حجت الاسلام کشوری ابرازداشت: حوزه انقلابی حوزه است که به شبهات پاسخ درست و به روز بدهد و برای رفع آن برنامه دهد.

دبیر شورای راهبردی الگوی  پیشرفت اسلامی ایرانی گفت: حوزه ای انقلابی است که حوادثی مانند انحرافات اخلاقی، طلاق وبی بندباری را  بشناسد و برای ازبین رفتن این مسئله بیکار نباشد،  راهکار و راه حل نشان دهد.

وی بیان داشت: یکی از فعالیت های همایش جمع آوری سوالات پاسخ داده نشده نظام و جامعه اسلامی است. برگزار کنندگان همایش می خواهند با جمع آوری سؤالات در طی ده سال به همراه طلاب حوزه علمیه پاسخ قانع کننده ای از روایات وآیات استخراج کنند.

حجت الاسلام کشوری عنوان کرد: برای تبلیغ دین و ترویج مبانی ارزشی و مبارزه با انحرافات نمی شود کار شعاری و برگزاری کلاس کرد، بلکه باید فعالیت فکری  در حوزه اندیشه ورزی و دینی فرهنگی کرد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی گفت:  باید بررسی کنیم که چگونه مردم عاشق ودلباخته علمای گذشته شدند و رابطه خوبی بین این دو نهاد ایجاد شد و یکی از آن  قضایا، عملکرد خالصانه و قابل توجه علما بود.

وی افزود:  در حال حاضر ظرفیت تبلیغی در دنیا وجود دارد سوال این است برای این ظرفیت های  موجود چه فعالیت هایی توانستیم  انجام دهیم.

حجت الاسلام کشوری گفت: این نشان می دهد رسالت حوزه برای نشر و ترویج دین  چه قدر سنگین است و این همان حوزه انقلابی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha