شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 اولین پیش نشست همایش« ملی حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که در مدرسه امام باقر(ع)قم

حوزه/ به جای این‌که شبهات صدسال پیش را با طلبه‌ها در میان بگذاریم، باید به شبهات و سوالات امروز نظام اسلامی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام علی کشوری  امروز در اولین پیش نشست همایش« ملی حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که در مدرسه امام باقر(ع)قم برگزار شد با اشاره به حوزه انقلابی  گفت: حوزه علمیه باید سؤالات و نیازهای نظام اسلامی و جامعه اسلامی را بشناسد و نسبت به پاسخ‌ آنها احساس وظیفه کندکه این مبنا، مبنای همایش ملی حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی افزود: این سخن بدین معنا است که ممکن کسانی اندیشه های انقلاب را بشناسند، سخنرانی درباره آن هم کرده باشند و ممکن است درباره  مفهوم الگوی اسلامی ایرانی جلساتی گذاشته و آن را هم شرح داده باشند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی  ایرانی پیشرفت افزود:  ممکن است  بگویند رهبر انقلاب 11 سال پیش در استان سمنان در میان قشر دانشجو وطلاب گفتند «ما نیاز به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت داریم» آنها این مسئله را شرح دهند،  اما بالاتر از این نروند؛ یعنی به دنبال  این مسئله نروند که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حالا چطور باید تولید شود و مبانی دینی آن چه چیزهای می باشد که به عنوان مسئله نظام  به آن پاسخ ندهند.

حجت الاسلام کشوری گفت: امروز  صد مسئله  روی میز نظام است اگر  پاسخ  دینی به آن داده نشود حل نخواهند شد. باید ابتدا این مسائل را باز  خوانی کنید، ببینیم چند مسئله  الان در سال جدید بر روی  میز نظام قرار دارد که پاسخ داده  نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید  از این مسائل اطلاع داشته باشند  تا در طول دوران تحصیل و تحقیق  زمانی که به آیات و روایات و استاد فن رجوع می کنند پاسخ این سوالات  را استخراج و بدست بیاورد.

حجت الاسلام کشوری گفت: به جای این‌که شبهات صدسال پیش را با طلبه‌ها در میان بگذاریم، باید به شبهات و سوالات امروز نظام اسلامی بپردازیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha