پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین  و علمای بلاد

حوزه/ دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای سراسر کشور، با تشکیل کمیسیون های چهارگانه از امروز به مدت دو روز در قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مراسم افتتاحیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، صبح امروز با سخنرانی آیت الله مقتدایی نائب رئیس جامعه مدرسین و آیت الله حسینی بوشهری معاون  و دبیر دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با  حضور اعضای این  جامعه و علمایی از سراسر کشور  و با تشکیل کمیسیون های چهارگانه در شهر مقدس قم برگزار شد.

آیت الله مرتضی مقتدایی در ابتدای سخنرانی خود از حضور علما و شخصیت ها در دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، قدردانی کرد.

وی از اهداف برگزاری اجلاسیه های جامعه مدرسین، هم اندیشی اعضای جامعه مدرسین با علمای سراسر کشور را ذکر نمود و تصریح کرد: دور هم نشستن علما با یکدیگر و بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف آثار و برکات بسیاری دارد.

بر اساس این گزارش: دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین ۴ کمیسیون دارد که  «حوزه انقلابی؛ بایسته ها و راه کارها» در حالی آغاز شد که 4 کمیسیون حوزه و روحانیت؛ نقش و رسالت حوزه انقلابی در تبیین مبانی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی»، «کمیسیون نقش و رسالت حوزه انقلابی در مواجهه با تحولات و آسیب های اجتماعی»، «نقش و رسالت حوزه انقلابی در ارتقاء فرهنگ دینی جامعه» و «نقش و رسالت حوزه انقلابی در عرصه بین الملل» موضوع این کمیسیون ها می باشد.بعد از مراسم افتتاحیه کمیسیون های چهارگانه تشکیل شده  و در خصوص موضوعات مطرح شده کارشناسان به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار خواهند پرداخت.

خاطرنشان می شود: اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد فردا پنج شنبه ۱۸ آذرماه با حضور علما، شخصیت های حوزوی و مسئولان کشوری در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم به صورت رسمی آغاز و با قرائت بیانیه به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha