شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس علمیه استان مرکزی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه مرکزی، از بررسی " راهکارهای عملی برای ارتقاء فرهنگ پژوهش در حوزه" در هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس این استان خبرداد.

حجت الاسلام محمود مرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این مطلب اظهارداشت: جلسه هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس علمیه استان مرکزی با حضورحجت الاسلام و المسلمین حسینی پور ،مدیر حوزه برگزار گردید.

وی ادامه داد: در این نشست علاوه بر بیان آخرین تحولات و مسائل پژوهشی حوزه استان،« راهکارهای عملی برای ارتقاء فرهنگ پژوهش در حوزه» بررسی شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی بیان داشت: در این نشست پیشنهاداتی از طرف معاونت های پژوهش مطرح و برخی از آنها به تصویب رسید.

وی با اشاره به برخی از این مصوبات اذعان داشت: در این نشست مصوب شد تا  جهت افزایش مقالات هر طلبه یک مقاله و اساتید حوزه حد اقل دو مقاله در سال در امر پژوهش به رشته تحریر درآورند.

حجت الاسلام مرادی، برگزاری کارگاه روش تحقیق و مهارتهای پژوهشی ،  حمایت جدی از پایان نامه های حوزویان استان به صورت مشاوره و راهنمایی ،  تامین منابع کتابخانه ای ،  تجهیز کتابخانه ها به سیستم های به روز و نرم افزار ها علوم اسلامی،تجلیل از پژوهشگران و طلاب برتر جشنواره علامه حلی و  پیگیری 5 نمره تکالیف پژوهشی و ادامه همکاری با معاونت آموزشی در ارزیابی و درج نمرات پژوهشی در سامانه نجاح، را  ازجمله این مصوبات بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه همکاری بیشتر حوزه علمیه خواهران با پیگیری امور مقالات و کارهای تحقیقاتی آنها،  برگزاری کلاس ها و روش تحقیق و مقاله نویسی برای طلاب ،  به کارگیری اساتید در امور پژوهشی ،  برگزاری نشست علمی با حضور آیت الله دری نجف آبادی در خصوص اقتصاد مقاومتی و راهکارهای پیشنهادی حوزه علمیه در این نوع موضوعات  و  سرکشی از مدارس علمیه به صورت مرتب از جمله دیگر مصوبات پژوهشی دراین نشست هم اندیشی بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha