یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمود عباس

حوزه/ طبق یک نظرسنجی جدید ، دو سوم مردم فلسطین بر این باورند که راه حل دو دولت ، دیگر قابل دوام نیست و خواستار استعفای محود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، طبق نظرسنجی جدید مرکز فلسطینی تحقیقاتی سیاست و ارزیابی (پی.آر.اس)، دو سوم مردم فلسطین بر این باورند که راه حل دو دولت، بی‌فایده بوده و خواستار استعفای محود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.
براساس پاسخ 1 هزار و 270 شرکت کننده در این نظرسنجی، 64% خواستار استعفای محمود عباس هستند. این درحالی است که 72% ساکنان نوار غزه به استعفای محمود عباس معتقدند.
در پی هفتمین کنفرانس جنبش فتح، اکثریت پاسخ‌دهندگان از نتیجه حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز نارضایتی کرده و تنها 33% با انتصاب مجدد عباس بر ریاست حزب موافق بوده و 57% پاسخ دهندگان ابراز نارضایتی کردند. به علاوه 48% بر این عقیده نبودند که حکم جدید عباس به عنوان ریاست جنبش فتح مشروعیت او را به عنوان رئیس جمهور دولت خودگردان فلسطین و یا رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تحکیم سازد.
ممانعت از پخش اذان در مساجد، اعلان جنگ اسرائیل علیه اسلام
به علاوه 87% پاسخ دهندگان نیز معتقد بودند که حکم جدید رژیم صهیونیستی در ممانعت از پخش اذان در مساجد، نشانه اعلان جنگ رژیم اسرائیل علیه دین اسلام می‌باشد.
در این میان 83% شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند بودند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هیچ تلاش قابل توجهی برای حل اختلافات در سرزمین‌های اشغالی انجام نداده است.
به گفته مرکز تحقیقات سیاست و ارزیابی فلسطین، ارقام این نظرسنجی به وضوح نشان می‌دهد که دو سوم مردم فلسطین دیگر به راه حل دو دولت هیچ اعتقادی ندارند که این آمار از 56% در 3 ماه پیش به 65% رسیده است.
در این میان بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که هدف رژیم صهیونیستی اشغال کامل سرزمین‌های فلسطین و آواره ساختن تمامی مردم فلسطینی بوده و تقریبا سه چهارم یعنی 73% نگرانی‌شان را از آسیب دیدن به دست اسرائیلی‌ها و مصادره اموال و تخریب خانه‌هایشان به دست صهیونیست‌ها ابراز کردند. 76% نیز بر این باور بودند که مقامات فلسطینی فاسد بوده و تنها 36% ساکنان کرانه باختری بدون ترس از عواقب حاضر به انتقاد از تشکیلات خودگران فلسطین هستند.

راه حل دو دولت!

خاطر نشان می شود راه حل دو دولت که در آن دو طرف همدیگر را به رسمیت خواهند شناخت، اقدامی ظاهرا صلح جویانه است اما عملا منجر به رسمیت رژیم صهیونیستی و میدان عمل بیشتر برای تجاوزات این رژیم غاصب خواهد شد.

نکته جالب توجه اینجاست که این طرح، بیش از آنکه مورد اقبال فلسطینیان قرار بگیرد، توجه سران صهیونیستی را به خود جلب کرده است به طوری که چندی قبل بنیامین نتانیاهو گفته بود که از این طرح حمایت می کند. شیمون پرز هم گفته بود:اگر راه حل دو دولت اجرا نشود اسرائیل به خطر می‌افتد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha