یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تخریب منازل فلسطینی ها

حوزه/ رؤسای هیات های ارسالی از کشورهای اروپایی به فلسطین در بیانیه مشترک اعلام کردند رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال جاری تعداد ۸۶۶ واحد مسکونی در کرانه غربی را تخریب کرده است و خواستار توقف عملیات تخریب شدند.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، رؤسای هیات های ارسالی از کشورهای اروپایی به قدس و رام الله در بیانیه مشترک اعلام کردند: رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال جاری 2016 تعداد 866 واحد مسکونی در کرانه غربی فلسطین را تخریب کرده است و خواستار توقف عملیات تخریب شدند.

در این بیانیه آمده است: اکثر این عملیات ها در منطقه "ج" قرار دارد که 61% از مساحت کرانه غربی را تشکیل می دهد و امنیت و مدیریت آن زیر نظر اسرائیل است. لازم به ذکر است توافق نامه اوسلو کرانه غربی را به 3 منطقه "أ" و "ب" و "ج" تقسیم و اداره آنها را بین صهیونیست ها و فلسطینی ها تقسم کرده است

در ادامه بیانیه ذکر شده است این عمیات های تخریب بر زندگی 5704 فلسطینی تاثیر داشته است. 1221 تن بی خانمان شدند که 586 نفرشان از کودکان و نوجوانانند.

طبق این گزارش، عملیات تخریب اسرائیل در سال جاری تعداد زیادی از امکانات مسکونی که اتحادیه اروپا به عنوان کمک های انسانی به فلسطین اهداء کرده بودند را از بین برده است. به عنوان نمونه در 6 دسامبر جاری اسرائیل 3 واحد مسکونی که اتحادیه اروپا به عنوان کمک بشر دوستانه به فلسطینی ها داده است را تخریب کرد.

رؤسای این هیات ها توضیح دادند قیمت واحد های مسکونی تقدیم شده از طرف اتحادیه اروپا که اسرائیل آنها را تخریب یا مصادره کرده است به حدود 536 هزار یورو و 570 هزار دولار می رسد.

در این گزارش آمده است: اتحادیه اروپا از اسرائیل می خواهد که عملیات تخریب زیرساختها و منازل را طبق قانون بین المللی تعطیل کند همچنین سیاست شهرک سازی و مصادره زمین ها را پایان دهد.

طبق آمار ایالات متحده آمریکا، صهیونیست ها در سال 2015 تعداد 453 واحد مسکونی را در منطقه ج تخریب کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha