یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ کار بانک داد و ستد است و مسئولان آن در این امر لازم است مواظب ربا و اموال نامشروع باشند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس بانک ملت استان قم با بیان اینکه  باید مسئولین کشور برای رضایت مندی خدا و جامعه اسلامی تلاش کنند گفتند: خدای متعال  رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است.

معظم له  با بیان اینکه کار بانک دادو ستد است و در این داد و ستد لازم است مواظب ربا و اموال مال نامشروع بود، افزودند: سرانجام هر کاری مرگ است و اگر باور داشته باشیم که مرگ پایان نیست، بلکه از پوسته به درآمدن است، هرگز عملی را که موجب نارضایتی خدا باشد انجام نمی دهیم.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی تاکید کردند: مسئولین بانک ها درنظام مقدس جمهوری اسلامی سعی کنند تا جایی که ممکن است از مردم در قبال  اهدا تسهیلات بانکی کارمزد نگیرند و اگر قصد گرفتن کارمزد را دارند در حد متعارف باشد تا حداقل بانک به مسیر و حیات ادامه دهد.

 ایشان با بیان اینکه نباید گرفتن سود اضافه سر از ربا در بیاورد و انسان گرفتار عقوبت آن شود، افزودند: بانک وام و تسهیلات را دراختیار مراکز تولیدی و مردم بی بضاعت و محروم قرار دهد تا موجبات خشنودی خدا فراهم شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: علما، مراجع و بزرگان دین، خیرخواه مردم و مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند و اگر سخنی از باب نصیحت می کنند تنها از باب خیر خواهی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha