یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله واعظ زاده خراسانی

حوزه/ حجت الاسلام خوشخو گفت: آیت الله واعظ زاده خراسانی با وجود کهولت سن تا آخرین لحظه از زندگی دست از علم آموزی و تحقیق و پژوهش برنداشت.

حجت الاسلام محمد رضا خوشخو در حاشیه بزرگداشت مراسم ارتحال آیت الله واعظ زاده خراسانی در مدرسه علمیه تخصصی امیر المومنین(ع)، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: ایشان شخصیتی برجسته ای بودند که تسلط کامل بر مفاهیم کلام و علوم عقلی و نقلی داشتند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله واعظ خراسانی عالمی به روز بود، افزود: ایشان به تقریب مذاهب اسلامی با نگاه خاص می نگریستند، تا جایی که در سفرهای متعدد به کشورهای اسلامی، مناظرات وگفت‌وگوهای متعددی با عالمان اهل سنت داشتند.

حجت الاسلام خوشخو افزود: استاد واعظ زاده خراسانی از علمای بزرگی بود که 91 سال از عمر خود را صرف ترویج فرهنگ دینی کرد.

وی با بیان اینکه این عالم برجسته درمحضر علمایی همچون آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) کسب علم کرده بود، ابراز داشت: سالهای 1335و1336 تدریس حوزه و دانشگاه را آغاز و نخستین دبیر کل مجمع تقریب بین الملل مذاهب اسلامی شد که این نشان از توانمندی و نگاه و بینش ژرف ایشان دارد.

وی با اشاره به اینکه ایشان فردی شناخته شده در حوزه بود، افزود: یکی ازنکات اخلاقی این عالم ربانی این بود که با وجود کهولت سن هنوز به دنبال تحقیق وپژوهش بود و تا آخرین لحظه از عمر خود دست از علم آموزی وتعلیم برنداشت.

شاگرد آیت الله واعظ زاده خراسانی گفت: این شخصیت بزرگ در میزگردها، کنفرانس‌های تقریب مذاهب در قاهره، حلب، روسیه، اردن، ازبکستان، اوکراین، امارات متحده عربی، اندونزی، بحرین، بلژیک، ترکیه شرکت کرد و آثارمتعددی نیز در زمینه فقه و اصول در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha