شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/لباس روحانیت به منزله پوشیدن لباس اسلام است که هر طلبه با قبول این لباس، باید مزین به اخلاق اسلامی باشد و دارای اخلاق نیکو در مواجه با مردم و خانواده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جمع تعدای از طلاب تازه ملبس دائم شده حوزه علمیه اصفهان، با بیان این که ملبس شدن انسان به لباس روحانیت، ایجاد توقع در دیگران می کند، اظهار داشت: زمانی که یک طلبه به لباس روحانیت ملبس می شود به معنای پوشیدن لباس اسلام است که جامعه و مردم با مشاهده این طلبه در لباس روحانیت، از او انتظاری فراتر از یک فرد معمولی دارند.

 مدیر حوزه علمیه اصفهان همچنین ادامه داد: لباس روحانیت برای انسان، محدودیت در نوع رفتار، گفتار و نیز مرتبه علمی ایجاد می کند که یک طلبه باید همواره مراقب نوع رفتار و گفتار خود با دیگران باشد.

 وی، سفارش به فراگیری علم را اولین سفارش خود به طلاب عنوان و اضافه کرد: وقت خود را صرف یادگیری علوم و مسائلی که نیاز روز مردم است کنید تا در زمان مراجعه مردم به شما بتوانید گره از مشکلات آنان باز کنید و با دانشی که دارید موجبات سرافرازی خود را فراهم نمائید.

وی با بیان اینکه سستی و تنبلی در ذات انسان وجود دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری «تنبلی بد است، ولی هیچ تنبلی زیان بار تر از سستی و تنبلی در مطالعه نیست»، انسان باید همواره برای فرار از این خصلت به دنبال علم آموزی و مطالعه باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین تصریح کرد: لباس روحانیت به منزله پوشیدن لباس اسلام است که هر طلبه با قبول این لباس باید مزین به اخلاق اسلامی باشد و دارای اخلاق نیکو در مواجه با مردم و خانواده باشد.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha