شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام بابامیرساطحی

حوزه/حجت الاسلام بابامیرساطحی گفت: : معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان جهت تقویت علمی و پیشرفت اساتید،آزمونی با هدف جذب استاد جهت تدریس هفت رشته حوزوی برگزار می کند.

حجت‌الاسلام امان‌الله بابامیرساطحی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در رابطه ارتقاء علمی اساتید حوزه بیان کرد: واحد اساتید جهت تقویت علمی و پیشرفت اساتید برنامه های مختلفی اعم از جذب اساتید جدید و ارتقاء سطح علمی و مجوزهای تدریس دارد.

وی افزود: اساتیدی که جذب حوزه می شوند باید شرایطی از قبیل دارا بودن سطح علمی متناسب با رشته مورد نیاز، حداقل معدل 16، معمم دائم، داشتن معرفی نامه از یک مدرسه علمیه ای که نیاز به این استاد دارد را داشته باشند.

مسئول  اساتید حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: به جهت احراز شرایط فوق الذکر با توجه به اینکه در طول سال ثبت نام ها صورت گرفته است، آزمون کتبی روز جمعه ۱۰ دی ماه، ساعت 9 صبح در نمازخانه مرکز مدیریت برگزار می گردد.

حجت‌الاسلام بابامیرساطحی در رابطه  با جزئیات آزمون کتبی اساتید گفت: این آزمون در 7 رشته شامل ادبیات عرب(صرف، نحو)، بلاغت، منطق، عقائد، فقه، اصول، فلسفه و احکام برگزار می شود  که مجموعا بیش از 100 نفر از طلاب و روحانیون  واجد شرایط در آن شرکت می کنند.

وی در ادامه افزود: مراحل طرح سوال آزمون انجام شده و تعداد 40 سوال به صورت تستی تهیه شده که شرط قبولی پاسخ صحیح حداقلی به 28 سوال می باشد.

مسئول  اساتید حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: افرادی که حداقل نمره را کسب کنند، پس از یک هفته در مصاحبه علمی شفاهی شرکت می کنند که دو نفر از اساتید در رشته های متعدد از آن ها آزمون می گیرند و در صورت قبولی و احراز شرایط مذکور مجوز تدریس درس مربوطه صادر می شود و می توانند در ترم آینده تدریس کنند.

وی پیرامون  محدودیت جذب اساتید برای حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: هیچ محدودیتی از نظر تعداد  برای افراد شرکت کننده در آزمون وجود ندارد و شرط جذب فقط قبولی در آزمون و احراز شرایط ذکر شده است.

حجت‌الاسلام امان‌الله بابامیرساطحی در توضیح مواد امتحانی آزمون جذب استاد گفت: مواد امتحانی به صورت پیامک و همچنین از طریق اتوماسیون اداری  به مدارس علمیه استان  ارسال شده همچنین علاقه مندان و شرکت کنندگان  با مراجعه به سایت معاونت آموزش به نشانی www.esf-hozeh.com  نیز می توانند از آن اطلاع یابند.

مسئول  اساتید حوزه علمیه اصفهان در توصیه ای به طلاب و روحانیون  یادآور شد: با توجه به اینکه این امتحان در طول سال فقط 2 بار برگزار می گردد توصیه می شود در این امتحان ثبت نام و شرکت کنند ، مهلت ثبت نام در آزمون  تا روز چهارشنبه 8 دیماه ادامه دارد.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha