شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم از انتشار ۳۵۰۰ کتاب از سال های ۹۱ تا ۹۵ در گروه های علمی حوزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جواد رفیعی چهارشنبه شب در هم اندیشی مدیران مراکز و موسسات پژوهشی حوزه که با حضور مدیر حوزه های علمیه در کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی(ره)  برگزار شد گفت: از سال 83 که در نشریه بشیر به معرفی موسسات پژوهشی اقدام شد، این فعالیت در قالب کتاب شناسه 1 برای شناسایی مراکز پژوهشی انجام گردید و در این کتاب 126 واحد پژوهشی معرفی شدند.

وی افزود: بر اساس خوداظهاری از سال 91 تا 95، این تعداد به 186 مرکز و واحد پژوهشی رسید و اطلاعات این مجموعه در ویراست بعدی منتشر شد که در سال جدید براساس دریافت اطلاعاتی که از مراکز انجام شد 107 مرکز دراین مجموعه،اطلاعات خود را در قالب فرم هایی که فرستادیم منعکس کردند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم بیان کرد: ازسال 91 تا 94 آماری استخراج شد که در این راستا مشخص شد که 375 گروه عملی در مجموعه حوزه فعالیت دارند.

وی گفت: کتاب های چاپ شده در این سالها، 3500 عنوان است و 3509 مقاله نیز منتشر شده است؛ همچنین 135 نشریه علمی منتشر شده است؛در این مدت1759 نشست علمی برگزار شده و همچنین 469 نرم افزار توسط موسسات حوزوی تولید شده و 83 طرح پژوهشی نیز انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: در این بین گروه های پژوهشی مختلفی در حال فعالیت هستند؛ گروهای علمی چون خانواده و سبک زندگی و اصلاح آثار و تالیف متون، فرهنگ پژوهشی و فقه پژوهشی و... از جمله این گروه ها هستند؛ در این عرصه فقه پژوهی بیشترین گروه و غرب شناسی و استهلال با یک گروه، کمترین گروه فعال پژوهشی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha