شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مجتبی ملکی - ستاد همکاری ها

حوزه/ دبیرستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش گفت: موظف هستیم بر اساس سند تحول در آموزش و پرورش حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی در نشست قطب سه کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که امروز در قم برگزار شد، حماسه 9دی  سال 88  و پیوند آن با 19 دی که منجر به پیروزی  انقلاب شد را حادثه عظیم و سرنوشت ساز در کشور عنوان نمود و تاکید کرد: انصافا حماسه 9 دی  همانطور که رهبر انقلاب نیز بیان کردند، اوج تجلی بصیرت سیاسی مردم انقلابی ایران بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه اگر 9 دی را اوج رسالت و وفاداری مردم  نسبت به ارکان انقلاب و ارزشهای دینی و الهی بدانیم حرف گزافی نزیده ایم گفت: زمانی که حوادث بعد از انتخابات سال 88  و بعضی اخبار را دنبال می کردیم  می دیدیم بعضی کشورها چه آنهایی که در ظاهر دوست و یا علنا دشمن بودند، موضع گیری های  خصمانه ای علیه ایران اسلامی داشتند.

وی بیان داشت: در فتنه ۸۸خیلی از کشورهای منطقه و بین المللی از اتفاقات پیش آمده در کشور خوشحال بودند و تلقی می کردند که کار انقلاب ونظام اسلامی ایران با این حرکت ها یکسره شده و انقلاب نفس های آخر خود را سپری می کند،  ولی مردم ایران با حضورخود همه نقشه ها را خنثی  و دشمن را مایوس کردند.

حجت الاسلام والمسسلمین ملکی در ادامه با بیان اینکه  موظف  هستیم بر اساس سند تحول  در آموزش و پرورش حرکت کنیم افزود: سند تحول فصل مشترک حاکمیت و مردم است و بر اساس  راهکارهای که در سند تدوین شده، رسالت  همه نهاد ها برای اجرایی کردن تربیت اسلامی مشخص شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس همین سند، باید همه مسئولین عرصه تعلیم و تربیت وظیفه، نقش و جایگاه خود را بشناسند و براساس آن حرکت کنند.

وی بابیان اینکه سند تحول فرا دستگاهی است؛ یعنی تکالیف را بر عهده همه مسئولین و سازمان های اجرایی قانون گذاری فرهنگی آموزشی کشور تعیین کرده است، ابراز داشت: مهم این است که هر کسی  نقش خود را به خوبی بشناسد و برای اجرای آن تلاش کند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه  برای رسیدن به فهم مشترک و عمیق در بحث تعلیم و تربیت اسلامی، اهداف راهبردی، همکاری و فعالیت ها،سندی به نام تحول داریم عنوان کرد: در گام اول لازم است برای همکاری بیشتر دو نهاد، فهم  عمیق و دقیق تر و بیشتری از سند تحول  و مبانی نظری آن در استانها صورت گیرد و به صورت جدی تری دنبال شود، اگر این گام خوب برداشته شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

دبیرستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش گفت: برای تحقق گام اول، نیازمند توجه به اولویت هایی در دبیر خانه ستاد هستیم،  اولویت اول تکیه برمنابع  انسانی پایدار آموزش پرورش  است، یعنی  نیروهای موجود در آموزش و پرورش که قریب به یک میلیون فرهنگی است، باید این منابع توانمند و فعال شود.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ده هزار روحانی شاغل در آموزش پرورش حضوردارند؛ اگر دوره هایی برای  مهارت افزایی و توانمندی برگزار شود، می توان بهتر از ظرفیت های آن استفاده کرد. 

مشاور وزیر آموزش وپرورش افزود: در اولویت دوم متعقدیم همان قدر ساختار گرایی ضرر دارد؛ ساختار گریزی هم مضر است، ولی باید از موازی کاری و تکرار و تداخل فعالیت ها  پرهیزکرد.

وی اظهار داشت: اولویت سوم، نظامند کردن فعالیت  مشترک دو نهاد  و اولویت دیگر باز کردن  فصل جدیدی از همکاری دو نهاد برای استفاده از ظرفیت های است که در گذشته  نبوده، ولی در حال حاضر می خواهیم  ظرفیتها را از قوه به فعل تبدیل کنیم.

دبیرستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش با بیان اینکه تربیت مقوله پیچیده ای است و باید سراغ کسی رفت که انسان را خلق کرده  که بالاترین آگاهی نسبت به شاکله انسان را دارد افزود: بهترین منبع تربیتی قرآن است و لازم است  آن را به درستی شناخت ودر مرحله بعد به اجرا در آورد.

وی  بابیان اینکه  باید بستر را برای حضور کارشناسان تربیتی و قرآنی در آموزش وپرورش آماده کرد  ابراز داشت: خوشبختانه همکاری ها دو نهاد درحال نهادینه شدن است و لازم است  جلسات همکاری و قطب ها جدی گرفته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha