شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسین درودی

حوزه / معاون اموراستان های ستاد همکاری حوزه و آموزش وپرورش با اشاره به ضرورت تقویت همکاری های این دو نهاد، خواستار تشکیل دبیرخانه های مستقل استانی «همکاری حوزه و آموزش و پرورش» شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام حسین درودی، امروز  در نشست کمیته استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قزوین،  ضمن موثر دانستن ارتباط بین این دو نهاد در پیشرفت کشور، اظهارکرد: باید مسئولین این دو نهاد در زمینه های اخلاقی وتربیتی واقامه نماز جماعت در مدارس بیش از همیشه تعامل و همکاری موثر داشته باشند.

معاون اموراستان های ستاد همکاری  حوزه و آموزش وپرورش تصریح کرد:  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از محورهایی است که ستون این ستاد را تشکیل می دهد.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت آموزش و پرورش باید در جهت اجرای مطلوب برنامه های تربیتی و پرورشی در مدارس استفاده شود،خاطرنشان کرد:  برای خروجی مطلوب اقدامات و همکاری این دو نهاد، باید دبیرخانه های مستقل استانی تشکیل شود.

حجت الاسلام درودی، تشکیل دبیرخانه های مستقل استانی همکاری حوزه و آموزش و پرورش را امری مؤثر در جهت به نتیجه رسیدن مطلوب وظایف حوزه و آموزش و پرورش خواند و بیان داشت: ارائه گزارش عملکرد مربیان و مبلغان به دبیرخانه نیز راحت تر صورت می گیرد.

 معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد:  خروجی همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید در رفتار دانش آموزان نمود پیدا کند.

وی با اشاره به استفاده کلمه  "طیبه"  در سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: در کنار برنامه های آموزش و پرورش، نیاز به ورود متخصصین امور تربیتی است تا بتوانند کلمه طیبه را محقق سازند.

معاون اموراستان های ستاد همکاری  حوزه و آموزش وپرورش ادامه داد:  آموزش و پرورش در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی کشور برنامه های فرهنگی مختلفی اجرا می کند که قابل تقدیر است، اما با توجه به اینکه هجمه فرهنگی دشمن بسیار گسترده است باید بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت الاسلام درودی با اشاره به حفظ روحیه امید و آرمان گرایی در تحقق موضوعات اعتقادی و فرهنگی عنوان داشت: از سویی دیگر باید مانع ایجاد روحیه نااُمیدی در مواجه با هجمه های فرهنگی شویم.

وی با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه استان برای مشارکت در حوزه تربیت دینی نسل آینده خاطر نشان کرد: حضور روحانیون و بویژه خواهران روحانی در مدارس در این خصوص بسیار تاثیر گذار است.

معاون اموراستان های ستاد همکاری  حوزه و آموزش وپرورش به جایگاه ائمه جمعه وجماعات در کشور نیز اشاره واظهارداشت: باید از ظرفیت بالای ائمه جمعه و جماعات در این مقوله نیز استفاده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha