یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جماعت دانش آموزان

حوزه / حجت الاسلام کاظمی در دوره آموزشی یاوران نماز، گفت: مدیران آموزش و پرورش، پرچمداران تربیت دانش آموزان هستند، لذا باید به تربیت دینی آنان توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی،حجت الاسلام محمد کاظمی، استاد مرکز تخصصی نماز، ظهر امروز در دوره آموزشی مدیریت برنامه های یاوران نماز با عنوان «طرح مبین» در بجنورد، با بیان اینکه جایگاه آموزش و پروش جایگاه قابل اعتماد در درون دل مردم است، گفت: مدیران آموزش و پرورش، پرچمداران تربیت دانش آموزان هستند، لذا باید به تربیت دینی آنان توجه ویژه ای داشته باشند.

 اظهار داشت:  براین باوریم که مدیران آموزش و پرورش می‌توانند تربیت را در درون خانواده نهادینه کنند و جایگاه مدیران در فضای آموزشی، جایگاه ارزشمند و تأثیرگذار است.

وی افزود: با پیشرفته تر شدن رسانه ها و شبکه های اجتماعی و در نتیجه پیچیده تر شدن روابط انسانی، امر تربیت از گذشته دشوارتر شده و مستلزم رعایت ظرافت های بیشتر برای انس دادن دانش آموزان با خدا و توجه به نماز است.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: عوامل تضییع نماز در جامعه روز به روز در حال فزونی است و هر چه در رشد علمی دانش آموزان تلاش می کنیم، باید برای نماز و تقویت معنویت نیز تلاش بیشتری نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در این دوره، با تبیین اهداف برگزاری طرح مبین، گفت: این دوره با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز و آشنایی بیشتر مدیران با اقامه نماز جماعت در مدارس برگزار شد.

علی شورزاده با بیان اینکه امسال 150 مدیر مدرسه استان در این دوره شرکت کردند، اظهار داشت: خراسان شمالی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه برگزاری طرح مبین است.

وی با بیان اینکه مدیران و مربیان آموزش و پرورش از تبلیغات چهره به چهره نماز غافل نشوند، خاطرنشان کرد: در مدارس ممکن است که دانش آموزانی باشند که نماز نمی خوانند، در این موارد مدیران و مربیان باید از گفتگوی خصوصی و از راه محبت استفاده کنند، چرا که اثر آن در دانش آموز بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha