سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق/ مسعود نجابتی

حوزه/ گرافیست برجسته کشور، بیان کرد: : به همان نسبتی که جمع کثیری از دانشجویان به دنبال نیل به سمت معارف دین هستند، خوشبختانه امروزه شاهد علمایی هستیم که با هنر مانوس هستند و می‎توانند راهنمای هنرمندان جوان باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،مسعود نجابتی، پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی اشراق با اشاره به زمینه های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی دارای مولفه های مختلفی است که یکی از این مولفه ها، مولفه هنر است.

وی افزود: این نکته را نباید از منظر دور داشت که انقلاب اسلامی رویکردهای بسیاری را در کشور تغییر داد و هنرمندان بسیاری را در فاز انقلاب اسلامی و فرهنگ انقلاب قرارداد.

این گرافیست برجسته کشور با ذکر این مطلب که هنر مد نظر امام، صیقل دهنده معارف دین و عرضه کننده معارف الهی است، اظهارکرد: این هنر در خدمت محرومان جامعه واستکبار ستیزی است.

وی تصریح کرد: عبارات و سخنان امام راحل نیز توانست راهکار نیل به این مقصود را به ما ارایه دهد؛ امام راحل هنرمندان را توصیه کردند که با اتصال به روحانیت و فقهای دین، اخبار و نصوص دینی را برگرفته و در قالب هنر به دنیا عرضه کنند.

نجابتی اظهارکرد: در ادامه به این نتیجه رسیدیم که باید در  محضر علمای بزرگ حوزه زانوی تلمذ بزنیم و به همین خاطر در سال 83 راهی قم شدیم تا این عرصه را در قم دنبال کنیم.

وی گفت: به همان نسبتی که جمع کثیری از دانشجویان به دنبال نیل به سمت معارف دین هستند، خوشبختانه امروزه شاهد علمایی هستیم که با هنر مانوس هستند و میتوانند راهنمای هنرمندان جوان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha