سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 جشنواره اشراق

حوزه/ دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق از ارسال بیش از ۱۸۰۰ اثر هنری از سوی طلاب هنرمند به این جشنواره خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجتالاسلام محمودی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره های هنرهای تجسمی اشراق گفت: دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق در آبان ماه سال گذشته کلید خورد و طبق تقویم تنظیم شده، فعالیتهای این جشنواره دنبال شده است.

وی افزود: در سال 93 اولین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق برگزار شد؛ انجمن هنرهای تجسمی طلاب کشور نقشه اصلی را در برگزاری این جشنواره به عهده دارد و زمینه ساز برگزاری این همایش نیز بوده است.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی اشراق اظهارکرد: تمام فعالیتهای هنری و تنظیمی این جشنواره بر اساس فعالیت خود طلاب انجام شد؛ خوشبختانه استقبال هنرمندان طلبه نیز در این زمینه بسیار جالب توجه بود.

حجت الاسلام محمودی اظهارکرد:  اولین جشنواره هنرهای تجسمی طلاب با 1000 اثر برگزار شد، ولی در جشنواره دوم سقف زمانی مشخص بین سالهای 93 تا 95 داشت که با این وجود 1800 اثر در 8 رشته به دبیرخانه جشنواره رسید.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی اشراق  گفت: 300 اثر در بخش ویژه قرآنی شامل ظهور و تجلی قرآن در فرهنگ عمومی و فرهنگ قرآنی به دبیرخانه رسید؛ کارگاه‌های تخصصی ویژه این جشنواره نیز به شکل منظم برگزار شده است.

وی افزود: توانایی طلاب هنرمند حوزه به حدی است که بسیاری از آنها توان برگزاری نمایشگاههای حرفه‏ای را دارند که این مساله باید با همکاری نهادهای مختلف کشور به منصه ظهور برسد.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی اشراق اظهارکرد: تعدادی از آثار راه یافته به بخش داوری در قالب نمایشگاهی به مدت 17 روز در مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی(2 روز) و نمایشگاه اشراق(15 روز) برگزار میشود.

حجت الاسلام محمودی اظهارکرد: طلاب ما در عرصههای فرهنگی و هنری خدمات بسیاری به فرهنگ دینی ما داشته اند که در سالهای اخیر در خصوص شهدای منا، شهدای یمن، مدافعان حرم و... آثار بسیاری از سوی طلاب عضو انجمن هنرهای تجسمی حوزه تولید شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha