جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
داستان‌هایی از امام زمان

حوزه/ کتاب «داستان‌هایی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)» که به قلم حسن ارشاد نگارش شده، به همت انتشارات کتاب جمکران به چاپ یازدهم رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «داستان‌هایی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)» نام کتابی است که با موضوع 139 داستان از کتاب بحارالانوار توسط حسن ارشاد تالیف شده و به دلیل استقبال علاقه‌مندان به فرهنگ مهدویت به همت انتشارات کتاب جمکران در نوبت یازدهم تجدید چاپ‌شده است.

مؤلف این کتاب باهدف ترویج فرهنگ مهدویت و نشر معارف امام زمان(علیه‌السلام) اقدام به جمع‌آوری و ترجمه 139 داستان از جلدهای 51 و 52 و 53 کتاب گران‌سنگ بحارالانوار که به آن حضرت اختصاص دارد کرده است.

این کتاب خواندنی باقیمت 17500 تومان در 350 صفحه در کتاب‌فروشی‌های واقع در مسجد مقدس جمکران و تمامی فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرارگرفته است.

بخشی از این کتاب را در زیر می‌خوانیم:

چرا او قائم آل محمد (علیه‌السلام) نامیده شد؟!

ابوحمزه ثمالی می‌گوید: از حضرت امام محمدباقر(علیه‌السلام) پرسیدم: ای فرزند رسول خدا! مگر شما ائمه! همه قائم به‌حق نیستید؟ فرمود:بلی!.

عرض کردم: پس چرا فقط امام زمان علیه‌السلام قائم نامیده شده است؟

حضرت فرمود: هنگامی‌که جدم حسین بن علی علیهم السّلام به شهادت رسید،فرشتگان آسمان به درگاه خداوند متعال نالیدند و گریستند و عرض کردند:پروردگارا!آیا کسی را که برگزیده‌ترین خلق تو را به قتل رسانده است به حال خود وامی گذاری؟

خداوند متعال به آن‌ها وحی فرستاد:آرام گیرید!به عزت و جلالم سوگند!از آن‌ها انتقام خواهم کشید ،هرچند بعد از گذشت زمانی باشد.

آنگاه پرده حجاب را کنار زده و فرزندان حسین علیه‌السلام را که وارثان امامت بودند، به آن‌ها نشان داد.

ملائکه از دیدن این صحنه بسیار مسرور شدند.

یکی از آن‌ها در حال قیام نماز می‌خواند. حق‌تعالی فرمود: به‌وسیله‌ی این قائم از آن‌ها انتقام خواهم گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha