یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی- مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم (ع) سرپل ذهاب گفت: مسئولین اقتصادی کشور در زمینه های کلان اقتصادی از نظرات مراجع عظام تقلید بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مختار سلیمانی، امرور در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه باقر العلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب، اظهار داشت: دین اسلام برای مبادلات اقتصادی و مالی قوانین بسیاری وضع کرده که همگی علمی و کاربردی است.

مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم (ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه بانکداری در کشوری اسلامی همانند ایران باید در مسیر اسلامی قرار بگیرد و قوانین تجارت اسلامی عملا در معاملات لحاظ شود، گفت: حوزه های علمیه هنگامی که می بینند بانک ها و موسسات مالی به ظاهر قوانین تجارت اسلامی را رعایت می کنند، ولی در عمل از سیستم دیگری استفاده می کنند، باید در این زمینه وارد میدان شوند و نسبت به علمکرد برخی از بانکها و موسسات که در این کشور اسلامی حد و حدود شرعیات را رعایت نمی کنند، واکنش نشان دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در حکومت اسلامی زندگی می کنیم، عقود نیز باید ذیل این شرایط باشد، با این حال سودهایی که در برخی از موسسات و بانک ها بین مشتری و بانک رد و بدل می شوند، نیاز مبرم به بازنگری دارند.

مدیر مدرسه علمیه باقر العلوم (ع) سرپل ذهاب تاکید کرد: برخی از موسسات مالی از اسامی مقدس و متبرکه استفاده می کنند که این امر فی النفسه مشکلی ندارد، ولی در برخی از مواقع که دچار ورشکستگی می شوند، شایسته نیست از اسامی اهل بیت (ع) استفاده می کنند که این امر نادرست است، زیرا این اسامی متبرکه خاطره و یادآوری خوبی برای مخاطبان در اذهان بجای نمی گذارد.

حجت الاسلام سلیمانی در پاسخ به سئوال یکی از روحانیان مبنی به ارائه راه حل مناسب برای پیاده کردن قوانین اسلامی در قالب عقود و معاملات بانکی چیست؟، اظهار داشت: اگر دولت و مسئولین سیستم اقتصادی کشور می خواهند که اقتصاد اسلامی و مقاومتی به معنای واقعی و عملی در کشور اجرا کشور، باید از کارشناسان خبره حوزوی در این مسایل استفاده کنند و در زمینه های کلان اقتصادی از نظر مراجع عظام تقلید بهره ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha