شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: تاکنون ۴۳ متن جدید آموزشی برای حوزه های علمیه آماده شده که در اختیار آنان است و درس ولایت فقیه و تاریخ انقلاب اسلامی در نظام جدید از دروس رسمی است و بسیار غنی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، صبح امروز در هشتمین اجلاسیه سالانه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد اظهار داشت: بخش زیادی از موضوع تحول بر عهده معاونت آموزش است و انتظارات و مطالبات بسیاری از این معاونت وجود دارد؛ ما با استفاده از مطالب مدیران در اجلاسیه های گذشته، تمام انتظارات، دغدغه ها و سؤالات را جمع آوری  و طبقه بندی نموده تا در چند سطح اجرا گردد.

وی ابراز داشت: ارسال بخشی از طبقه بندی ها برای شورای عالی، شورای گسترش و مدیر حوزه های علمیه از جمله فعالیت های این معاونت بوده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه به مباحث ارسالی به شورای عالی حوزه اشاره و خاطرنشان ساخت: آیین نامه امتحانات شفاهی، ساماندهی دروس خارج شهرستان ها، شمول مصوبات شورای عالی مربوط به ایثارگران نسبت به شهدای مدافع حرم،  اصلاح روش معدل گیری، مصوبه 313 از جمله مباحثی است که در شورای عالی حوزه های علمیه به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تصریح کرد: برای نتیجه گیری در موضوع امتحانات شفاهی، وقت بسیاری صرف شده و امروز در حال واگذاری به استان هاست و انتظار ما این است که مدیران، اساتید ممتحن را معرفی نمایند.

وی با اشاره به اهم مصوبات شورای گسترش، بیان داشت: تبدیل مجوزهای موقت به مجوز راه اندازی، آیین نامه تأسیس شعب مدارس علمیه، آیین نامه اجرای رشته های تخصصی در مدارس علمیه ، آیین نامه اجرای رشته های تخصصی در مدارس علمیه، ارتقاء مدارس علمیه سطح 1 به 2،

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به مصوبات شورای آموزش، اظهار داشت: واسپاری امتحانات شفاهی به مدیریت استانی، واسپاری امتحانات شفاهی کلیه پایه از 1 تا 10 به استان تهران، کاشان و بناب، ارتقاء سطح علمی کادر مدارس، تحصیل غیرحضوری دروس خارج(مختص کادر مدارس)، آیین نامه گروه های علمی-تربیتی مدارس و آیین نامه شورای آموزش استانی توسط مدیریت استانی از مصوبات شورای آموزش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در ادامه به برنامه ها و ایده های جدید و تحولی نیز اشاره کرد و گفت: طرح معیشت اساتید، آیین نامه مسابقات علمی، آیین نامه ضوابط طرح سوال و تصحیح، آیین نامه آموزش مدارس علمیه، آیین نامه تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه، آیین نامه امور خاص تحصیلی، هدایت تحصیلی سطح یک، دستورالعمل اجرایی آموزش غیرحضوری و ... از جمله برنامه های در دست اقدام است.

وی به متون جدید آموزشی حوزه نیز اشاره و ابراز داشت: تا به امروز 43 متن جدید برای حوزه های علمیه آماده شده که در اختیار حوزه های علمیه است و باید به مسئولان أمر خداقوت گفت.

معاون آموزش حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان ساخت: درس ولایت فقیه و تاریخ انقلاب اسلامی در نظام جدید از دروس رسمی است و بسیار غنی می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha