یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طاهرخانی

حوزه/ طاهرخانی، خواستار تدریس درس دفاع مقدس در حوزه شد و گفت: حضور روحانیت در دفاع مقدس و در مسؤولیت‌های گوناگون، از تبلیغی و رزمی تا رده فرماندهی، واقعیتی انکارناپذیر است که مانند نگینی بر تارک ایران می‌درخشد و برای اثبات این مدعا کافی است نگاهی به آمار شهدای روحانی بیندازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سرهنگ طاهرخانی، امروز در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین، در ساختمان مدیریت حوزه استان،  ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس به نقش آفرینی شهدای روحانی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دشمنان هشت سال جنگ  را بر ما تحمیل کردند و این جنگ نتیجه موثر نبودن شیطنت های آنها در زمان انقلاب بود و به همین دلیل هم به اقدام نظامی متوسل شدند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  قزوین افزود: ما در کشور شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده ایم  و فرهنگ ناب اسلام بود که فرزندان این ملت را با هدایت های روحانیت به این جایگاه والا رساند و امروز نیز باید نسل جوان در مقوله تربیت و پرورش به روحانیت متصل باشد.

طاهرخانی ادامه داد: حضور روحانیت در دفاع مقدس و در مسؤولیت‌های گوناگون، از تبلیغی و رزمی تا رده فرماندهی، واقعیتی انکارناپذیر است که مانند نگینی بر تارک حماسه ایثار و مقاومت آزادمردان ایران می‌درخشد وبرای اثبات این مدعا کافی است نگاهی به آمار شهیدان جنگ تحمیلی و تعداد روحانیون شهید بیندازیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: جنگ تحمیلی، مظهر دفاع مشروع ملت مسلمان ایران در مقابل زورگویی قدرت های استکباری دنیا بود.

وی اظهار کرد: روحانیت به عنوان پرچمدار حرکت های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه های مبارزه ایفا کرده است؛ آن گونه که حضرت امام(ره) معتقد بود: «[در دوران انقلاب] این روحانیون بودند که مردم را بسیج کردند و مردم متحول شدند.

 طاهرخانی به فعالیت های صورت گرفته در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین اشاره کرد و گفت: با همکاری حوزه استان در حال جمع آوری خاطرات همرزمان شهدای روحانی هستیم تا سال آینده در کنگره شهدای استان از آن رونمایی کنیم

وی ادامه داد: در حال حاظر 60 کتاب در رابطه با موضوعات دفاع مقدس از پیشکسوتان و فرمانده هان دوران دفاع مقدس  به چاپ رسیده که امسال نیز 30 کتاب در این رابطه به چاپ خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین همچنین از برگزاری دو واحد درسی دفاع مقدس در حوزه علمیه قزوین در سال جدید تحصیلی خبر داد و خواستار تدریس این درس در حوزه های علمیه شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha