یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش _ مسیب زاده

حوزه/ محمد رضا مسیّب زاده، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش توفیقات خوبی در حوزه تربیتی به دست آورده ایم، چرا که مشارکت با حوزه در تعلیم و تربیت، آثار ارزشمندی بر جای گذاشته است.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با ابراز خرسندی از دستاوردهای مهم مشارکت حوزه و آموزش و پرورش عنوان کرد: در تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش توفیقات خوبی در حوزه تربیتی به دست آمده است.

مسیّب زاده گفت: دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تعاملات خوبی را در پیش گرفته اند و مشارکت حوزه در تعلیم و تربیت آثار ارزشمندی بر جای گذاشته است.

وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش یک بسته فرهنگی تحت عنوان ندای رحمت شامل مجموعه دستورالعمل ها و طرح ها و برنامه ها و ایده های عملیاتی ارائه داده است که طبق آن هر مدیر یا مربی در مدارس به عنوان ابزار می تواند از این بسته فرهنگی بهره گیری نماید.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:این بسته فرهنگی سیاست های مهمی را طبق منویات رهبری در حوزه توسعه فرهنگ و معارف اسلامی  و یادگیری قرآن و تقویت انس دانش آموزان با قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگ اقامه نماز دنبال می کند.

وی بیان کرد:این طرح با تلاش نخبگان و محققان مستند سازی شده است و به مدت 5 سال اجرای آن برنامه ریزی شده که در حال حاضر سال اول را پشت سر گذاشته ایم و در این راستا ظرفیت کاملا برای تحقق برنامه ها مهیا می باشد.

مسیّب زاده با اشاره به سه فعالیت اساسی این طرح خاطرنشان کرد:سه اصل اساسی و مهم را حاکم بر نامه ها داریم که محور اول فعالیت ها با محوریت مدرسه می باشد.

وی توضیح داد:در این اصل مهم تمامی برنامه ها باید در راستای مدارس تعریف شود و اگر برنامه ای در مدرسه نباشد ابتر است.

خود را مسئول تعلیم و تربیت 13 و نیم میلیون دانش آموز می دانیم

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: محور دوم فراگیری در حین اثر بخشی است در این طرح ما خود را مسئول تعلیم و تربیت 13 و نیم میلیون نفر دانش آموز می دانیم و و برنامه های خود را فقط مختص دانش آموزان مذهبی نمی دانیم چرا که این دانش آموزان راه را یافته اند و انشالله دیگر دانش آموزان نیز این گونه باشند.

توسعه مشارکت های حوزه و آموزش و پرورش اثر بخش است

وی تبیین کرد:محور سوم بحث توسعه مشارکت است در این عرصه ارتباط با حوزه و آموزش و پرورش زمینه مناسبی در فضای مشارکتی از علوم حوزی و علم ارزشمند حوزه فراهم آورده است که این علوم را به آموزش و پرورش منتقل می کنیم.

مسیّب زاده یادآور شد:از سوی دیگر همه ظرفیت آموزش و پرورش را در اختیار حوزه قرار می دهیم تا بتوانند اتفاق مشترک را انجام دهند.

وی گفت: در کنار این سه اصل طرح محوری نیز طرح امام شناسی و مصباح الهدی را برای سومین بار در دستور کار داریم که در این طرح 17 عنوان کتاب با نام های امام شناسی و 14 عنوان ائمه اطهار برای دبیرستان و دوره متوسطه اول و سه عنوان ویژه ابتدایی دوره اول و دوم در نظر گرفته ایم.

در سال جاری 11 عنوان مکمل کتاب های درسی در زمینه حفظ آیات الهی و حفظ موضوعی تدوین شده است

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:همچنین 11 عنوان مکمل کتاب های درسی در زمینه حفظ آیات الهی و حفظ موضوعی تدوین شده که طبق سفارشات رهبر معظم انقلاب در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در امر نماز نیز مدیریت برنامه یاوران رهبر و طرح مبین را در دستور کار خود قرار داده ایم است که در آن آموزش های ویژه مدیران پیش بینی شده است.

مسیّب زاده خاطرنشان کرد: در کنار این سه بحث توسعه و کمّی و کیفی مراکز دارالقرآن که از شعارهای وزیر محترم آموزش و پرورش می باشد در دستور کارقرار دارد.

در هر مرکز استان ها به همت خیران یک مرکز دارالقرآن راه اندازی می شود

وی عنوان کرد:همچنین روز گذشته جلسه ای با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز داشتیم که زمینه تفاهم خوبی فراهم شد با این رویکرد بر آنیم در هر مرکز استان یک مرکز دارالقرآن راه اندازی نمائیم.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:خوشبختانه در سال جاری اتفاق مبارکی در حوزه پرورشی رقم خورده است و ردیف بودجه متمرکز و ویژه ای داریم.

در سال جاری 58 میلیارد تومان بودجه در حوزه پرورشی اختصاص یافته است

وی بیان کرد:در واقع برای اولین سال است که در حوزه پرورشی ردیف بودجه اختصاص یافته است که در قسمت نماز و عترت بودجه 58 میلیارد تومانی پیش بینی شده که به صورت نقدی تخصیص یافته است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha