سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با اقتصاد دولتی نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: یکی از راه‌های کمک به اقتصاد کشور تقویت بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در نشست «بررسی چالش‌های پیش روی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی» در سالن جلسات دانشگاه دامغان، با اشاره به علت عدم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در راستای بهبود اقتصاد کشور، اظهار داشت: در جامعه امروز قریب به 80 درصد اقتصاد کشور متکی به دولت است و با اقتصاد دولتی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید در جهت بهبود، رشد و توسعه حوزه اقتصادی کشور تکیه و مدد جستن اقتصاد از اقتصاد دولتی کاهش یابد و متکی بودن اقتصاد کشور به مسأله درآمدهای نفتی نیز برای کشور خطرناک و بیم آفرین است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کمک به اقتصاد کشور تقویت بخش خصوصی است، افزود: با تقویت بخش‌های خصوصی در کشور می‌توانیم به کسب‌ و کار در جامعه رونق بدهیم و اقتصاد کشور نیز از این وضعیت بحرانی و نگران‌کننده بهبود یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: در راستای عدم اتکا اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی نه اینکه از فروش نفت از کشور جلوگیری شود، بلکه باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا بودجه‌های کشور وابسته به درآمدهای حاصل از فروش نفت نباشد.

وی با اشاره به یکی از راه‌های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جامه عمل پوشیدن به این شعار باید ظرفیت‌های درونی در کشور  شناسایی و از آن‌ها بهره‌برداری شود و به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی از ظرفیت‌های خدادادی و الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران اسلامی از نعمت‌های فراوان و منابع طبیعی سرشاری برخوردار است که منابع طبیعی، آب، خاک، دام، زیستی و انرژی‌های نو از جمله برخی از این منابع است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین نعمت، ظرفیت و سرمایه در ایران اسلامی نیروی انسانی کارآمد، توانمند و پا به کاری هستند که آماده خدمت در عرصه‌های مختلف نظام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جامه عمل پوشیدن به این شعار در کشور باید اصل موضوع را باور داشت، خاطرنشان کرد: اگر در اجرای کار به اصل موضوع باور و اعتقاد نداشته باشیم تحقق شعار و جامه عمل پوشیدن به آن مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با گذشت 38 سال از عمر انقلاب اسلامی به دستاوردها و تجربیات خوبی دست‌یافته‌ایم، افزود: امروز در ایران اسلامی با توجه به دستاوردها و تجربیات خوبی دست‌یافته‌ایم می‌توانیم به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برسیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در موارد متعدد در فرمایشات خود بر اهمیت جایگاه و روحیه خودباوری در راستای عبور از بحران‌های مختلف و توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمن تأکید کرده‌اند، تصریح کرد: امروز نیز موانع پیش روی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جامه عمل پوشیدن به این شعار در کشور باید یک‌به‌یک برداشته شود تا این سیاست‌ها به‌عنوان نیاز اساسی و اصلی اقتصاد کشور نهادینه و اجرایی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جامه عمل پوشیدن به این شعار، جهشی بزرگ در  بهبود اقتصاد کشور خواهد بود و در اجرای این شعار باید با نگاه خودباوری، عزم راسخ و اراده قوی پیش رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha