یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 نشست بصیرتی مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) ساری

حوزه/ با توجه به این که در حال حاضر طلاب، افسران جنگ فرهنگی نرم هستند، لذا باید با تاسی از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس، دغدغه انقلابی داشته و با بصیرت و آگاهی، جامعه را به سمت ارزش ها سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران،حجت الاسلام یوسفی، از کارشناسان حوزوی، در نشست بصیرتی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری با استناد به حدیت "ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة"، گفت: در احادیث وارده، از امام حسین (علیه السلام) با تعبیر مصباح یاد شده است؛ زیرا وضعیت اجتماعی و فرهنگی دوران حضرت نامطلوب بود و آنقدر مردم از دین فاصله گرفته و دور شده بودند که دیگر سراج کفایت نکرده و باید مصباح می آمد.

وی در ادامه، پر شدن شکم های مردم از مال حرام و قرار گرفتن جامعه در محاصره شیطان را دو عامل اصلی شکل گیری قیام امام حسین(ع) دانست و با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی عاشورایی، گفت: تقویت ایمان، تسلط علمی نظر علمی و بالا بردن بصیرت دینی و سیاسی مردم از جمله وظایف طلاب در جامعه امروزی است.

این کارشناس دینی، رهبری  پیامبر گونه حضرت امام(ره)، معنویت و ایمان، بصیرت  دینی و سیاسی مردم را سه عامل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس دانست و افزود: ما 8 سال از انقلاب و کشورمان در شرایطی دفاع کردیم که جنگ تحمیلی بر ما نا متقارن بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر طلاب، افسران جنگ فرهنگی نرم هستند، لذا باید با تاسی از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس، دغدغه انقلابی داشته و با بصیرت و آگاهی، جامعه را به سمت ارزش ها سوق دهند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha