دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کودکان قرآن

حوزه/ مدیر جامعه القرآن با اشاره به حضور کودکان حافظ قرآن ایرانی در کشورهای مختلف ، این دعوت ها را مایه افتخار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی امروز در مراسم بهره برداری از مرکز پیش دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی(ع) قم با ذکر این مطلب که ۱۵۰ هزار دانش آموز در مدارس جامعه القرآن مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۲۰ سال پیش این مرکز با مساعدت حجتالاسلام والمسلمین شهرستانی از یک مرکز کوچک شروع شد و امروز به ۸۰۰ شعبه و ۹۲مدرسه رسید و امسال نیز ۱۰ مدرسه افتتاح شد.

وی افزود: جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) یک موسسه کاملا مردمی است و هیچ بودجه خاصی نیز از هیچ نهادی دریافت نمی کند ولی این توسعه، وعده الهی بود که محقق شد؛ زیرا قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) نیز بر لزوم حرکت کردن در مسیر درست و قطعی بودن برکت و روزی بعد از  این حرکت تاکید فرموده اند.

حجت الاسلام  طباطبایی گفت: هر ساله بیش از ۵۰ مرکز به مراکز تحت پوشش این موسسه اضافه می شود و روزی کسانی که در راه حق گام بر می دارند، از جایی تامین می شود که تصور آن نمیرود.

وی تصریح کرد: سال گذشته برگزیدگان این مرکز به تونس، الجزایر، امارات، ترکیه، عراق و... اعزام شده اند؛ سال گذشته چند تن از قرآنیان این مرکز نزد آیت الله العظمی سیستانی رفتند و ایشان برای این ۲۰ دانش آموز بیش از ۴۰ دقیقه سخنرانی کردند؛ این مساله نشانگر عنایات مراجع عظام تقلید ما به توسعه فعالیتهای قرآنی است.

حجت الاسلام  طباطبائی افزود: مراجع عظام تقلید همیشه مشوق توسعه فعالیتهای قرآنی و حدیثی ویژه کودکان و نوجوانان هستند؛ تلاش ما این است که خروجی های این مراکز متخصص، متعهد و متدین باشند.

مدیر جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) بیان کرد: در این مرکز نوجوانان ۱۵ ساله ما در حال سپری کردن دوره دکتری هستند؛ زیرا انس با قرآن استعدادهای کودکان را شکوفا میکند.

حجت الاسلام  طباطبایی گفت: این مرکز به نقطه ای رسیده است که امروزه مردم کشورهای سنی نشین کودکان قرآنی ایرانی شیعی را دعوت می کنند که برای آنها قرآن بخواند تا این کودکان الگوی کودکان کشورهای خود باشند؛ باید کاری کنیم که دانش آموزان شیعه زینت اهل بیت(ع) باشند.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز باید در ساخت و سازهای خود به این نکته توجه داشته باشند که خروجی های متخصص متعهدی را از این مدارس به جامعه تحویل بدهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha