شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضور آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه سالار شهیدان تبریز

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید، با حضور در مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز، دقایقی با طلاب این مدرسه به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، چهارشنبه شب با حضور در مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز، ضمن دیدار با طلاب و بازدید از این مدرسه علمیه با اشاره به اینکه اولین و آخرین نصیحت «فلیتعلّموا العلم» است، گفتند: آینده کشور در اختیار شماست و مسئولان آینده کشور شما هستید، سرمایه کسب کنید و بهترین سرمایه، علم و دانش است.

ایشان افزودند: اگر بخواهیم جمعی را نصیحت کنیم باید به آنها شخصیت دهیم و مقامی برایشان قائل شویم، تحقیر باعث می شود که سخن انسان نافذ نباشد.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی خاطرنشان کردند:« فمن یَستَطِعَ منکم اَن یَحفِظَه  فلیَکتُبهُ» تنها درس خواندن کفایت نمی کند، بلکه در کنار آن باید علم را حفظ کنید؛ اشخاصی که حافظه آن ها ضعیف است آن را بنویسند و نگهداری کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این حدیث «العارف بزمانه لا تهجم علیه اللوابس« از امام صادق(ع) ابراز داشتند: طلاب و علما باید نسبت به زمان خویش بصیرت و آگاهی لازم را داشته باشند، اگر صد سال قبل، علما با بهائیت مبارزه می کردند، کار به اینجا نمی رسید، امروز نیز وهابیت یکی از دشمنان است و باید با آن مبارزه کرد.

معظم له همچنین پس از اختبار علمی طلاب تصریح کردند: بحمدالله حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز از نظر علمی در درجه عالی است.

حضور آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه سالار شهیدان تبریز

حضور آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه سالار شهیدان تبریز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha