شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه فروپاشی و دوری خانواده یکی از آسیب های اجتماعی است، گفت: برای جوانان بیکار کشور باید چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار مشاور وزیر نیرو تغییر و نوآوری را یکی از راه های رفع مشکلات اقتصادی کشور مطرح کرد و گفت: بسیاری از مشکلات به گونه‌ای است که باید در مرکز کشور نسبت به رفع آن اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در خصوص اشتغال باید راهکار‌های جدید را در پیش بگیریم، خاطرنشان کرد: باید این راهکارها را در جامعه اجرایی کنیم و زمینه‌ای ایجاد اشتغال برای جوانان اشتغال فراهم شود.

امام جمعه یزد افزود: افرادی که الان در جامعه بیکار هستند را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد که یک گروه شامل افراد تنبل و غیر کاری است ولی گروه دیگر افرادی هستند که واقعا به دنبال انجام کار هستند ولی چون نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند، سردرگم شده‌اند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: اگر بتوان این برنامه را اجرایی کرد که تعداد زیادی طرح‌های توجیهی اقتصادی در دست داشته باشیم و بسته به شرایط و توانمندی افراد این طرح‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم، به راحتی می‌توان مشکلات اشتغال را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان الان به دنبال این نیستند که تنها کارهای پشت میزنشینی انجام دهند، افزود: بلکه تنها به دلیل همین سردرگمی الان نمی‌دانند چه کاری انجام دهند و بیکار مانده اند، پس باید برای رفع این معضل چاره ای اندیشید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در ارتباط با اشتغال بانوان، گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد فروپاشیدگی خانواده‌ها و دوری اعضای خانواده از یکدیگر است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: متاسفانه الان شرایط به گونه‌ای شده که زن و مرد هر دو مشغول به کار هستند و صبح تا شب باید در اداره باشند و زمانی هم که در خانه به سر می‌برند از خستگی حوصله کار ندارند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: در این زمینه لازم است که ساعت کار بانوان به 4 ساعت کاهش پیدا کند که هم از توان و ظرفیت آنها در محیط‌های کاری و ادارات استفاده شود و هم بانوان بتوانند بهتر و بیشتر به مدیریت خانه و خانه بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی را نوآوری در اقتصاد و تولید عنوان کرد و گفت: در صورتی که اقدام به نوآوری نکنیم، قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha