یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جاجرم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاجرم گفت: تعامل بین دستگاه های فرهنگی از جمله؛ تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و حوزه موجب بالندگی نظام تعلیم و تربیت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و ارتقای برنامه‌های کمیته همکاری اداره تبلیغات اسلامی، آموزش پرورش و مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: تعامل بین دستگاه های فرهنگی از جمله؛ تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و حوزه موجب بالندگی نظام تعلیم و تربیت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری‌های حوزه علمیه، آموزش‌وپرورش و تبلیغات اسلامی برای تربیت دینی دانش آموزان ضروری است، گفت: تعامل و مشارکت بیش‌ازپیش در رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت آموزش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه، روحانیون و مبلغان و مبلغات در تربیت دینی و تعمیق باورهای مذهبی دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در شرایط فرهنگی فعلی کشور همکاری و تعامل حوزه علمیه، آموزش‌وپرورش و تبلیغات اسلامی به‌عنوان نهادهای بزرگ فرهنگی کشور اثرات مطلوبي در سطح مدارس و به‌تبع آن در جامعه دارد، بر لزوم پاسخگویی به شبهات دانش آموزان که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان حوزه و آموزش‌وپرورش است تأکید کرد.

وی رسالت اصلی آموزش‌وپرورش بر اساس سند تحول بنیادین را رشد همه‌جانبه ساحت‌های شش‌گانه تربیتی برشمرد و با تشریح چهارچوب فعالیت کمیته همکاری‌ها افزود: حضور طلاب و روحانیون در مدارس باید در چهارچوب مصوبات این کمیته و پس از  برسی نیازهای مدارس و تطبیق توانمندی‌ها و بر اساس برنامه‌ریزی و جدول زمان‌بندی انجام گیرید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاجرم تصریح کرد: لازم است همه ابزارها و امکانات و برنامه‌ریزی‌ها در آموزش‌وپرورش در راستای تقویت اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان و اولیاء و در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدا و پاسداری از منافع ملی باشد.

وی اظهار داشت: تعامل بین حوزه‌های علمیه، آموزش‌وپرورش و تبلیغات اسلامی موجب بالندگی معنوی نظام تعلیم و تربیت خواهد شد و در برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف غایی یک طرح در مدرسه کمک شایانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به این که ارائه کیفی مطالب فرهنگی، دینی و معنوی از فعالیت‌های روحانیون در مدارس است، خاطرنشان کرد: علوم و معارف اسلامی ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت دینی دانش آموزان است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

گفتنی است، نشست هم‌اندیشی و ارتقای برنامه‌های کمیته همکاری اداره تبلیغات اسلامی، آموزش پرورش و مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم با حضور امام‌جمعه، رئیس اداره تبلیغات، مسئول حوزه علمیه و نماینده آموزش‌وپرورش در دفتر امام‌جمعه جاجرم برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha