یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم عزاداری به مناسبت اربعین حسینی در منزل آیت الله مقتدایی

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین رزاقی گفت در نصب امام منافع فراوانی وجود دارد و عدم آن نیز زیان‌های فراوانی دامن‌گیر جامعه خواهد شد و نصب امام به‌اندازه‌ای خطیر و مهم است که انجام ندادن این دستور توسط پیامبر اکرم برابر با زایل شدن اجر نبوت و پیامبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رزاقی در مراسم عزاداری شب اربعین حسینی(ع) که با حضور آیات  استادی و مقتدایی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی و اقشار مختلف مردم در بیت آیت‌الله مقتدایی در قم برگزار شد، با اشاره به تعبیری از امیرالمؤمنین(ع) گفت: اگر قرار باشد انسان ثناگوی فردی باشد هیچ فرد و گروهی لایق‌تر و سزاوارتر از اهل‌بیت(ع) پیامبر نیست، چراکه آن‌ها قرآن ناطق هستند که همواره در کنار قرآن صامت بوده و هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیث شریف لولاک یا محمد ما خلقت الأفلاک ولولا علی ما خلقتک ولولا فاطمة ما خلقتکماگفت: اگر وجود مقدس اهل‌بیت الاطهار نبودند خداوند متعال این عالم را خلق نمی‌کرد و دست به آفرینش نمی‌زد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رزاقی با اشاره به آیه 36 سوره مبارکه قیامت تصریح کرد: یکی از محورهای مهم این آیه ضرورت وجود امام در بین مردم، نصب از جانب خداوند و عصمت امام است.

وی با اشاره به‌ضرورت وجود امام و راهنما در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند متعال بعد از آفرینش انسان وی را رها و یله وا‌نمی‌گذارد و حکمت خداوند اقتضا می‌کند که در خلق هر چیزی جوانب مختلف آن را بسنجد تا غرض از خلقت آن برآورده شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رزاقی بابیان آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: آیات آفاقی خداوند متعال هرروزه در دیدگاه مردم در جلوه و نمود بوده تا بشر یقین پیدا کند خالق تمام موجودات و عناصر تشکیل‌دهنده جهان خلقت خالقی حکیم است .

وی ادامه داد: در انفس و در قلب انسان نیز نشانه‌های وجود خداوندی حکیم نمایان و در شهود است که چگونه خداوند خلقت بدن انسان را به نحوی طراحی کرده که کار خود دچار خلل و فروج می‌شود و نظم آیات آفاق‌ و انفس نشانگر این است که خالق تمام این مجموعه‌ها خالقی حکیم است و فرد حکیم هرگز کار بیهوده انجام نمی‌دهد.

خطیب حوزوی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: عبودیت خداوند متعال بالاترین درجه انسانیت است اما برای رسیدن به این مرتبه و جایگاه عقل به‌تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را تبیین کند بنابراین لازم است تا یک نبی و مرسلی بیابید تا شرایط حصول و کسب معارف ناب الهی را به بشر آموزش دهد چراکه عقل و حس بشر به‌تنهایی خارج از خطا و اشتباه نیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رزاقی تأکید کرد: بشر در کسب فرمول‌های کمال از طرفی ناقص است و از طرفی دیگر مانع نیز در وی وجود دارد چراکه گناهان بین انسان و کسب فضایل و کمالات الهی فاصله می‌اندازد بنابراین ضرورت دارد تا فردی باشد تا انسان را به‌سوی قله‌های کمال و انسانیت راهنمایی کند.

خطیب حوزوی با اشاره تعبیری از شیخ طوسی گفت: ازنظر حکمت خالق  نیز وجود عصمت امام لازم و ضروری است؛ چراکه در غیر این صورت تسلسل به وجود می‌آید و اجتماع امرونهی لازم می‌شود که ازنظر دستورات اسلامی ممنوع است.

وی با اشاره به‌ضرورت نصب به دست خداوند متعال عنوان کرد: ازآنجاکه خداوند خالق این عالم است و وجود خدا نیز خیر است لازم است تا فردی نصب شود تا جامعه را به‌سوی خدا و خیر راهنمایی کند که مورد اتفاق تمام فرق اسلامی است، همچنین در نصب امام منافع فراوانی وجود دارد و عدم آن نیز زیان‌های فراوانی دامن‌گیر جامعه خواهد شد و نصب امام به ‌اندازه‌ای خطیر و مهم است که انجام ندادن این دستور توسط پیامبر اکرم(ص) برابر با زایل شدن اجر نبوت و پیامبری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha