پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله خاتمی در جمع روحانیون کرمان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، در جمع روحانیون کرمان، به دام های موجود در مسیر روحانیت اشاره کرد و چهار دام اخلاقی، اقتصادی، انحراف اعتقادی و سکولاریسم را برشمرد و راهکار گرفتار نشدن در دام ها را شرکت در دروس اخلاق، تشکیل جلسات تحلیل سیاسی و استفاده از اساتید انقلابی دانست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، امروز در همایش جامعه روحانیت کرمان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، به جایگاه روحانیت در جامعه، آسیب های پیش روی روحانیون و راهکارهای پیشگیری از آنها پرداخت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در رابطه با جایگاه روحانیت در جامعه امروز به سه نظریه موجود اشاره کرد و گفت: بنده به عنوان طلبه­ ای که در جامعه حضور فعال دارم با این نظر افراطی که چیزی از محبوبیت روحانیت کم نشده است، مخالف هستم و با نظریه تفریطی که می­ گوید روحانیت کاملا از چشم افتاده است نیز موافق نیستم و معتقدم نظریه درست این است که روحانیت محبوبیتش باقی است، اما آسیب هم دیده است.

وی، علل آسیب خوردن روحانیت را خروج بعضی از روحانیت از زی­ طلبگی، تجمل­ گرایی و مادی­ گرایی، اختلاف در میان روحانیون و سو استفاده برخی از نزدیکان از جایگاه آن­ها برشمرد و از روحانیون درخواست کرد تا این نکات را مورد عنایت و توجه ویژه قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به دام های موجود در مسیر روحانیون اشاره کرد و چهار دام اخلاقی، اقتصادی، انحراف اعتقادی و سکولاریسم را برشمرد و راهکار گرفتار نشدن در دام ها را شرکت در درس اخلاق ها، تشکیل جلسات تحلیل سیاسی و استفاده از اساتید انقلابی دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شخصیت آیت الله جعفری، امام جمعه کرمان، گفت: آیت الله جعفری یک عالم سابقه دار انقلابی است که از اول پا به رکاب در انقلاب بوده و تا کنون بار سنگین امامت جمعه و زعامت دینی را در این شهر بر عهده دارند .

آیت الله خاتمی همچنین از مدیر حوزه علمیه کرمان به خاطر تشکیل این جلسه تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه کرمان  ضمن خوش­ آمد­گویی به حاضرین، به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه استان و برنامه­ های آن پرداخت.

                         

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha