جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی

حوزه/ هزارو ۱۵۳ مقاله و چکیده به زبان های مختلف از جمله فارسی عربی انگلیسی و فرانسه به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از این تعداد ۶۸۹ مقاله به صورت کامل از داخل و خارج کشور به منظور ارزیابی و آماده سازی جهت چاپ به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی اعضای کارگروه همایش بین المللی قرآن و علوم انسانی که در اتاق جلسات مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، تصریح کرد: دبیرخانه کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی از حدود 2 سال پیش با فعالیت مراکز صفی فعالت خود را آغاز نمود.

وی در ادامه تشکیل و برگزاری شورای سیاست گذاری و شورای علمی و کمیته اجرایی کنگره را از مهمترین فعالیت های کنگره بین المللی قران و علوم انسانی عنوان کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی دستاوردهای کنگره بین المللی قران و علوم انسانی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: 1153 مقاله و چکیده به زبان های مختلف از جمله فارسی عربی انگلیسی و فرانسه به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که از این تعداد 689 مقاله به صورت کامل از داخل و خارج کشور به منظور ارزیابی و آماده سازی جهت چاپ به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی ضمن تأکید بر احراز درجه علمی پژوهشی و Isc برای کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی، یادآور شد: برگزاری 38 پیش نشست داخلی و خارجی در کشورهای ایران، هندوستان، اندونزی، بنگلادش و... از دیگر دستاوردهای دبیرخانه این کنگره به شمار می رود.
این استاد حوزه ارائه 44 عنوان از مجموعه آثار کنگره را از دیگر بخش های این کنگره بر شمرد و یادآور شد: ارائه 20 جلد اعم از کتاب سفارشی کنگره و مقالات رسیده،  7 مجله و چندین نرم افزار و آثار متفرقه از مهمترین دستاوردهای دبیرخانه کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی به شمار می رود.
وی چاپ و انتشار کتاب هایی چون؛ در آمدی بر روش شناسی مطالعات قرآن و علوم انسانی، منبع شناخت شخصیت ها و فعالیت های معاصر میان رشته ای قرآن و علوم و نیز علوم انسانی در تفسیر نمونه را از جمله کتاب های سفارشی کنگره عنوان کرد که در حین برگزاری این کنگره رونمایی خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به این که پنج کمیسیون علمی با حضور شخصیت های داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد، اذعان داشت: «روانشناسی، اخلاق و تربیت»، «علوم اجتماعی و سیاسی و مدیریت»، «فقه و حقوق»، «مباحث نظری»، «مستشرقان  و علوم حدیث» از جمله کمیسیون های برگزار شده در کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی خواهد بود.
وی در پایان ضمن ارائه نمایی از برنامه های کنگره بین المللی قران و علوم انسانی، یاداور شد: این کنگره بین المللی نهم آذرماه با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله اعرافی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می گردد.
شایان ذکر است؛ 12 نفر از شخصیت های علمی میان رشته ای از کشورهای مختلف جهان برای حضور در این همایش دعوت شده  اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha