یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مساجد

حوزه/ مسئول رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ مسجد در استان و ده مسجد در شهر ارومیه به سیستم هوشمند مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام محمد خانبابایی، ظهر امروز در آیین افتتاح مساجد هوشمند شهر ارومیه، اظهار داشت: مساجد هوشمند یک شبکه الکترونیکی به هم پیوسته برای اطلاع رسانی مراسمات و برنامه‌های مساجد سطح شهر ارومیه است که با هماهنگی مسئولین فرهنگی استان، روحانیت و هیئت امنای مساجد این طرح راه اندازی شده و در استان 30 مسجد قرار است در این طرح مجهز به سیستم هوشمند شوند که سهم شهر ارومیه 10 مسجد در طرح اولیه می‌باشد.

وی اضافه کرد: این طرح یک طرح کشوری است که نزدیک به ۴۸۰ مسجد درسطح کشور به مساجد سیستم هوشمند مجهز خواهند شد و امروز به طور همزمان سه مسجد در ارومیه افتتاح شد. این مساجد علاوه بر نشر معارف اسلامی در مراسمات همان مساجد، این قابلیت را دارند که برنامه‌های فرهنگی را در همه مساجد هوشمند به طور همزمان به نمایش بگذارند..

مسئول رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: جلوگیری از اسراف در جامعه که عموما در مساجد و مجالس ترحیم صورت می‌گیرد، با این طرح از بین خواهد رفت و ابراز همدردی در مجالس ختم به صورت آنلاین در نمایشگر به نمایش در خواهد آمد و درآمدهای عائد از این برنامه‌ها صرف مراسامات مذهبی و فرهنگی مساجد خواهد شد.

وی اضافه کرد: از جمله دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان استفاده از فناوری نوین جهت ساماندهی مساجد شهر و استان برای جلوگیری از تشریفات بیهوده در مراسمات بوده است که بعد از راه‌اندازی ستاد امور مساجد استان، این اقدام در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام خانبابایی در پایان گفت: متاسفانه در مجالس ترحیم با استفاده از تاج گل‌ها و بنرها هزینه‌های زیادی صرف می‌شود که تنها کارآیی آن در آن مجلس بوده و بعد از پایان، دور ریخته می‌شوند و با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده این محصولات عموما از مواد پلاستیکی است که قابل بازیافت هم نیست، لذا یکی از اهداف این طرح کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اسراف و در نهایت جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست می‌باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha