یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اخلاق

حوزه/ مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که طرح جامع تربیتی در حوزه بر اساس نیازهای موجود در میان طلاب تدوین شده است، گفت: در این طرح برنامه های اخلاقی، انس با قرآن و همچنین مباحث مشاوره ای به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، نشست بررسی طرح جامع تربیتی اخلاقی حوزه صبح امروز با حضور مدیران، معاون تهذیب و رابطان فرهنگی مدارس علمیه استان مازندران به میزبانی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی درویشانی، مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در این مراسم با تاکید بر این که حوزه های علمیه مربیان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای انس طلاب با قرآن و احادیث از ضرورت های تربیتی جامعه است.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه علمیه با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری باید انس با قرآن در مدارس علمیه ترویج شود، تصریح کرد: برنامه های قرآنی باید با جدیت بیشتری در مدارسه علمیه دنبال شود.

وی در ادامه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل تربیتی اشاره کرد و با بیان این که جوان باید در دوران جوانی از لحاظ معنوی، اخلاقی و روحی در اوج قرار گیرد، گفت: اگر این رویکرد در دوران جوانی مورد توجه باشد در شرایط پیری نیز همین گونه باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام حسینی درویشانی توجه به مباحث اخلاقی و انس طلاب با مفاهیم الهی را یک ضرورت مهم در حوزه دانست و تصریح کرد: طلاب و حوزویان باید بیش از دیگراقشار جامعه نسبت به تقویت مفاهیم قرآنی در جامعه دغدغه داشته باشند.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که طرح جامع تربیتی در حوزه بر اساس نیازهای موجود در میان طلاب تدوین شده است، گفت: در این طرح برنامه های اخلاقی، انس با قرآن و همچنین مباحث مشاوره ای به طور جدی مرود توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که اجرای طرح جامع تربیتی اخلاقی در حوزه تحول زا است، تصریح کرد: از همه مدیران و معاون مدارس علمیه می خواهیم با جدیت و اهتمام هر چه بیشتر در جهت تحقق اهداف این طرح تلاش کنند.

وی با اشاره به این که نگرانی های امروز در حوزه علمیه ده ها مرتبه نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است، افزود: مراتب رشد در خانواده های مختلف و روش زندگی افراد یکی از مشکلات مدیران حوزه های علمیه است و کنترل در چنین شرایطی که مشکلات عمومی جامعه نیز افزوده شده،  سخت و طافت فرسا است.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های  علمیه با تاکید بر این که در این طرح بیش از صد نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است گفت: این برنامه یک طرح سراسری بوده و یک فوق برنامه نیست و علاوه بر آن یک پیشینه اجرایی نیز دارد و به نتیجه نیز رسیده است.

حجت الاسلام حسینی درویشانی بر ضرورت توجه به بعد اخلاقی و تهذیبی طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: امروز مدارس علمیه در مسائل اخلاقی و تهذیبی باید یک برنامه مدون و مشخصی برای سال تحصیلی خود داشته باشد، چون اخلاق در حوزه یک اصل مهم و غیر قابل انکار است و این دغدغه با اجرای طرح نظام جامع تربیتی و اخلاقی رفع خواهد شد.

وی با تأکید براین که توجه به مسأله اخلاق باید در اولویت برنامه های مدارس علمیه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مباحث اخلاقی در حوزه همواره مورد توجه علما و فقهای دینی بوده و امروز نیز باید جزء اولویت ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha