شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روحانیون

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: یکی از عرصه هایی که روحانیت با حضور گسترده خود در آن نقش آفرینی کرد دفاع مقدس بود که باید این نقش بیش از پیش به مردم شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مدیران دستگاهای اجرایی استان و استاندار قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، به نقش ارزشمند شهدای روحانیت اشاره کرد و گفت: برخی از شهدای روحانی این استان مانند شهید سیدباقر علمی، شهید صفی‌خانی و شهید ابراهیم مظفری با اینکه از هوش و استعداد بالایی برخوردار بودند، اما بر خود موظف دانستند که تا پای جان از کشور ایران و میهن خود دفاع کنند.

وی اظهار کرد: امروز باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چاره اندیشی کرد، افزود: در اجرای برنامه‌های مربوط به یادواره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متأسفانه بعضی به دنبال کمیت هستند و کیفیت‌ در این برنامه‌ها افت کرده است که لازم است کیفیت بر کمیت‌ ترجیح داده شود، لذا باید در برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌های مربوط به ایثار و شهادت کیفیت را بر کمیت ترجیح داد.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد: حفظ روحیه شهادت و ایثار نیاز امروز جامعه است و دستگاه‌های دولتی باید این مسئله را جدی بگیرند ،چرا که این روحیه از بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امنیت و آرامش ایران اسلامی به سادگی حاصل نشده است، یادآور شد: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و از خود‌گذشتی شهدا و جانبازان است و همه مردم مدیون شهدا هستند.

وی از ساخت مستند شهدای روحانی استان قزوین خبر داد و گفت: ساخت فیلم مستند شهید مظفری رو به اتمام است و کار تحقیق و پژوهش مستند شهید سید میرباقر علمی نیز آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha