دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
اخبار ایران و جهان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

داخلی

 

افزایش نجومی عوارض خروج از کشور

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور افزایش ۳۰۰ درصدی گرفت.بر اساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس عوارض خروج از کشور 220 هزار تومان تصویب شد که در سفر‌های دوم و سوم مسافران این میزان افزایش می‌یابد.عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 با تاکید بر اینکه با تصویب کمیسیون عوارض سفر به عتبات‌عالیات به میزان سال 96 تعیین شد،  تصریح کرد: با مصوبه کمیسیون تلفیق در سال 97 عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات (سوریه، عراق وعربستان) مثل سال 96 یعنی 37500 تومان هوایی و 12500 تومان زمینی خواهد بود و زائران اربعین به مقصد کشور عراق نیز از پرداخت عوارض معاف هستند.

 

متروی تهران رکورد دنیا را شکست

فرنوش نوبخت ، با اشاره به اینکه تعداد سفر با متروی تهران، آذر ماه امسال از مرز 7 میلیارد و 587 میلیون سفر گذشت، اظهار کرد: به‌ این ترتیب سفر با این ناوگان تاکنون توانسته است تا از رکورد جمعیت فعلی دنیا عبور کند.

 

فاجعه زیستی "کریت کمپ" اهواز

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:با اشاره به خشکی هورهای اطراف اهواز در پی خشکسالی و فعالیت‌های نفتی،در خوزستان علاوه بر بحران ریزگردها دچار خشکسالی نیزهستیم. در بازدید از منطقه نفتی "کریت کمپ" اهواز مشاهده کردیم که سه هور غیزانیه، شریفیه و منصوریه خشک شده و به هم چسبیده‌اند و منطقه شبیه به کویر شده است.

 

افشاگری رهبری از مثلث اغتشاشات

حضرت آیت الله خامنه ای سپس در تبیین ابعاد قضایای اخیر گفتند: قرائن و شواهد اطلاعاتی نشان می دهد که این قضایا سازماندهی شده بوده و در شکل گیری آن، یک مثلث فعال بوده است.ایشان افزودند: یک رأس این مثلث، امریکا و صهیونیستها بودند که طراحی را انجام دادند و چند ماه برروی این طراحی کار کردند و بنای آنها این بود که حرکت ها از شهرهای کوچک شروع شود تا به مرکز برسد.رأس دوم این مثلث، یکی از دولتهای پولدار خلیج فارس است که هزینه این نقشه را تأمین کرد و رأس سوم نیز، پادوها بودند که مربوط به سازمان آدمکش منافقین هستند و از ماهها قبل آماده بودند.حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به فراخوان ها، خاطرنشان کردند: در این فراخوان ها، شعار «نه به گرانی» مطرح شده بود که شعاری جذاب بود تا عده ای را بدنبال خود وارد صحنه کنند.در ابتدای کار هم عده ای با این شعار همراه شدند اما مردم به محض آنکه دیدند، هدف و شعارها تغییر کرد، صف خود را جدا کردند.

 

آبلیمو ترش کرد

روابط عمومی سازمان غذا و دارو فهرست محصولات غیر مجاز در سطح عرضه را اعلام کرد که براساس آن مجوز دو برند آبلیمو باطل شد.آبلیمو با نام تجاری ' سپنتا ' ( آبلیمو از کنسانتره ) به شماره پروانه بهداشتی 47/13395 و آبلیمو با نام تجاری ' هرمود ' ( آبلیمو از کنسانتره ) به شماره پروانه بهداشتتی 1281/ظ/47 باطل شده است.

 

برق تهران،جانی شد

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت : از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال 75 تن در این استان به دلیل برق گرفتگی فوت کردند. درهشت ماهه امسال این شمار فوت شده به دلیل برق گرفتگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(1395) با 67مورد فوت شده 12درصدافزایش یافته است.

 

مدال افتخار سفیر اتریش بر گردن ایرانیان

سفیر وین در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران بسیاری از کشورها را از دست تروریست ها و گروه های تکفیری نجات داد. «اشتفان شولتز» در یکصد و شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و اتریش دیدارها و نشست‌ های مختلفی را در شهرهای برجسته ایران به ‌ویژه تهران و قم دنبال می ‌کند.جمهوری اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که پایتخت آن شهر «وین» است.

 

مازندران ،مرکبات را سردخانه ای کرد

استاندار مازندران اعلام کرد که از اواخر آبان امسال تاکنون حدود 600 هزار تن مرکبات این استان برای تنظیم بازار در سردخانه ها ذخیره شده است. بنا بر آمارها رسمی ، استان مازندران 110 هزار باغ مرکبات دارد که سالانه حدود 2 میلیون و 500 هزار تن محصول از آن برداشت می شود.مازندران تامین کننده 60 درصد مرکبات مورد نیاز کشور است .

 

بندر مکران ،زیر چرخ های صنعت رفت

رئیس دیوان محاسبات گفت: سواحل مکران آینده روشنی برای توسعه و پیشرفت دارد و نیاز است مسئولان به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

 

مرکزی ،جبران مافات کرد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: 40 میلیون مترمکعب از کسری مخازن سفره های زیرزمینی استان مرکزی با اجرای طرح مدیریت بهینه مصرف آب، جبران شد.وی افزود: بارندگی، بازگشایی سردهنه و بندها در مسیر رودخانه ها، جلوگیری از روشن شدن موتور چاه های آب، بستن چاه های غیرمجاز، جلوگیری از کشت محصولات پرآب از دلایل جبران کسری مخازن سفره های زیرزمینی استان مرکزی است.

 

نقش و نگار مجسمه ساز در تبریز 2018

'محمد قصاب نظامی'، مجسمه فروش خوش ذوق و پرشور تبریزی است که در بخشی از بازار تاریخی این کهن شهر، مغازه ای کوچک، اما انباشته از مجسمه دارد و آرزومند است که با ایجاد نمایشگاهی در خور رویداد بین المللی 'تبریز 2018' در آن مشارکت داشته باشد.

 

مشاغل تهرانی ها سرعت گرفت

استاندار تهران با بیان اینکه در برنامه ریزی انجام شده باید 126 هزار فرصت شغلی تا پایان سال در این استان ایجاد کنیم، گفت: برای تحقق این مهم و ایجاد فرصت های شغلی مولد باید برای رفع مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان اقدامی اساسی انجام داد.

 

مواد در کهکیلویه سابقه دار شد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 572 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک دریک هفته گذشته درمناطق مختلف این استان کشف و ضبط شد. ر اساس آمار نیروی انتظامی، چهار هزار و 416 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 95 در استان کشف شد.کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت ایران در جنوب غرب کشور قرار گرفته است.از سه تن و 900 کیلو گرم مواد مخدر کشف شده در این مدت حدود سه تن و 350 کیلو گرم تریاک و مابقی از دیگر انواع مواد مخدر بوده‌اند.

 

قرص هوشمند،کلونوسکوپی را بازنشسته کرد

محققان قرص هوشمندی ساخته اند که قادر به تشخیص بیماری های روده است و اطلاعات آن را می توان بر روی یک تلفن همراه خواند. این در حالی است که این فناوری به درک و تشخیص بهتر سرطان روده نیز وعده می دهد. سازندگان این قرص اکنون در حال جمع آوری پول برای انجام مراحل گسترده تر دو آزمایش انسانی هستند که در آنها این قرص در دسترس بیماران بیشتری قرار می گیرد.

 

 

 

رهبری در آغوش مردم قم

به مناسبت سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ رهبری در دیدار با جمعی از مردم قم فرمودند:این نبرد ایران و اسلام است با ضد‌ایران و ضد اسلام است و همه‌ حرکات دشمن در این چهل سال، پاتک انقلاب است.

 

آمار وحشتناک پیوندی وزیر بهداشت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 25 هزار نفر در کشور در انتظار پیوند عضو هستند که هر سه ساعت یک نفر از آنها به دلیل نرسیدن عضو مورد نیاز فوت می‌ شود.

 

ورود روحانی به جریان نفتکش

رییس جمهور در جلسه‌ای، آخرین وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی را که در آبهای چین طعمه حریق شده است، بررسی و دستورات لازم را برای بکارگیری همه توان ملی و منطقه‌ای برای تسریع در تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش صادر کرد.

 

دپوی افزایشی خودرویی ها

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران بیان داشت: عرضه هر کالایی در بازار محدود شود قیمت آن افزایش می‌یابد که دقیقا همین اتفاق برای خودروهای وارداتی افتاده است.موتمنی با بیان اینکه متاسفانه نظارت درستی بر بازار خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: سازمان‌های نظارتی باید شرکتهای واردکننده خودرو را ملزم به آغاز عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب کنند. در صورت عرضه خودرو در بازار قیمت‌ها متعادل شده و کاهش خواهد یافت.

 

روند ارز و سکه ،معکوس شد

نرخ دلار برخلاف دیروز که کاهشی بود امروز صعودی شد و ۴۳۹۵ تومان عرضه می شود. اما قیمت سکه کاهش یافته و یک میلیون و ۴۶۶ هزار تومان است.در بازار سکه، نیم سکه برخلاف سکه تمام افزایش قیمت پیدا کرده است و ۷۱۸ هزار تومان قیمت دارد. اما ربع سکه با اندکی کاهش ۴۱۴ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

حاشیه نشینان البرز بیکار تر از بقیه شدند

ستاندار البرز گفت: چهار هزار بیکار در روستاهای استان ساکن هستند.نجفی با اشاره به اهمیت کاهش نرخ بیکاری در جامعه افزود: بدون شک  با افزایش آمار بیکاری در جامعه شاهد افزایش جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

 

ایران در سیر صعودی نخبه پروری

فاطمه مهاجرانی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به بیان ماموریت و وظایف مرکز  ملی پرورش استعداهای درخشان پرداخت و اظهار کرد: تا سال 89 ، 300 مدرسه استعداد های درخشان داشتیم که ناگهان رشد بسیار زیادی پیدا کرد و به 700 مدرسه رسید.وی افزود: در کنار اداره مدارس سمپاد، طرح شهاب را که شناسایی و هدایت استعداهای برتر است دنبال می‌کنیم. این طرح در راستای عدالت آموزشی و با کمک بنیاد ملی نخبگان پیش می رود. تا امروز یک میلیون و 700هزار دانش آموزش تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.

 

پراید واقعا به آخر خط رسید

با اجبار سازمان ملی استاندارد در اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرو و به‌دلیل مقرون به صرفه نبودن پراید در مطابقت با استانداردهای جدید، تولید این خودرو سال آینده به خط پایان خواهد رسید.

 

پدیده نوزاد کارتن‌خواب در راه تهرانی ها

معصومه ابتکار در بازدید از سرای مهر (اولین مرکز نگهداری زنان و کودکان کارتن خواب جمعیت طلوع بی نشان ها) گفت: باور زنان کارتن خواب می تواند موج تغییر در شرایط آنها را به وجود آورد. اگر برای زنان کارتن خواب فضای خوبی مهیا شود قطعا شاهد این خواهیم بود که همه آنها به بهترین مادران و زنان تغییر خواهند کرد.

 

دود مشکوک آسمان تهران را گرفت

یک مقام مسئول در روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،با اشاره به دود سفید دیده شده در آسمان تهران و شهرهای اطراف اظهار کرد: دود دیده شده صبح امروز در آسمان شهر تهران و برخی از شهرستان‌های اطراف ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و سیار و همچنین پهپادهای نیروی هوا فضای سپاه بوده است.

 

لاشه پرنده جاسوس، لو رفت

پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان؛گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص پیگیری یک بهله پرنده شکاری از نوع گونه عقاب صحرایی که به سیستم ردیاب ماهواره‌ای نیز مجهز شده، و در حوزه استان سیستان و بلوچستان و نزدیک شهرستان سراوان قابل مشاهده است، پیگیری‌ها و مراقبت‌های شبانه روزی یگان حفاظت برای شناسایی و کشف پرنده مورد نظر شروع شد.پورملایی خاطر نشان کرد: پس از کشف لاشه پرنده شکاری مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای، یگان حفاظت اقدام به جمع آوری بقایای لاشه و ارسال به سازمان حفاظت محیط زیست کشور بمنظور مطالعه و بررسی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Deyman IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 0
    دولت با گذاشتن عوارض نجومی خروج از کشور دل هر ایرانی زحمت کش مقیم خارج کشور که حتی طرفداری از ایران را می کردند شکست. درخارج از کشور هم تعداد زیادی برای هر تومانی بدبختی و زحمت می کشند.و برای سال یک بار دیدار فامیلشان در ایران گرسنگی تحمل می کند. چرا نجومی بگیر ها را در مخارج تان شرکت نمیدهند.