جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی - امام جمعه قائمشهر

حوزه/ امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز رسالت روحانیت دفاع از انقلاب، خط امام راحل، پیروی از ولایت و رهبری است، گفت: رسالت حوزه های علمیه نیز افزون بر تحصیل، تحقیق، تهذیب نفس و تبلیغ دین و دفاع از هویت و ماهیت اسلامی انقلاب است که این انقلاب همچنان معنوی و اسلامی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از روحانیان شهرستان قائمشهر با بیان این که فلسفه بعثت انبیاء بازگشت به فطرت و هویت انسانی بود، خاطرنشان کرد: پیامبر آمد تا انسان و جامعه بشری را به هویت انسانی خود بازگرداند و تا حدی موفق بودند، اما همین موفقیت پیامبر گرامی اسلام بعد از رحلت ایشان دچار خدشه و آسیب شد.

وی افزود: در عصر غیبت و عهد انتظار و در حالی که امت انتظار حضرت قائم را می کشیدند جامعه به گونه ای به سوی سقوط و انحطاط سرازیر شد، امام خمینی(ره) علم و پرچم عزت را برافراشت و امت و جامعه را به بازگشت به هویت اسلامی و انسانی خود دعوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که این رسالت مهم امروز نیز بر دوش روحانیت است، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، فداکاری های امام و امت، خون شهیدان و هشت سال دفاع مقدس امروز به نقشه ای رسیدیم که عزتمندانه و مقتدارانه از اسلام دفاع می کنیم.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز رسالت روحانیت دفاع از انقلاب، خط امام راحل، پیروی از ولایت و رهبری است، افزود: رسالت حوزه های علمیه نیز افزون بر تحصیل، تحقیق، تهذیب نفس و تبلیغ دین و دفاع از هویت و ماهیت اسلامی انقلاب است که این انقلاب همچنان معنوی و اسلامی باقی بماند.

وی به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است. 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی به نهضت عظیم امام خمینی(ره) و نقش آفرینی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم با حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، ادامه داد: نقش برجسته و خدمات صادقانه روحانیت در 36 سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان همواره از نقش روحانیت در عرصه های مختلف هراسان و عصابی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب روحانیت را سد بزرگی در برابر توطئه های شوم خود می دانستند.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود از انقلاب اسلامی ایران به عنوان رساترین فریاد تاریخ یاد کرد و با بیان این که رهبری امام امت موجب پیروزی این نهضت عظیم شد، افزود: امروز باید برای حفظ آن با همه وجود تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، تصریح کرد: در نهضت عظیم انقلاب اسلامی مردم کشورمان با رهبری امام خمینی(ره) با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

وی با تأکید براین که نباید راه امام را گم کنیم و کلام امام را فراموش کنیم، بیان داشت: امروز راه امام خمینی(ره) حرکت در مسیر رهبری و کلام امام راحل نیز در رهنمودهای مقام معظم رهبری متبلور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نه تنها سرنوشت کشور را تغییر داد، بلکه میلیون ها انسان گم‌گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فراخواند.

امام جمعه قائمشهر به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای ناکارآمد جلوه دادن خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید با تبیین و تشریح صحیح خدمات و کارکردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای عموم جامعه این توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha