یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جریان حوزه انقلابی باید پا به پای ولایت و در بعد جنبه‌های سلبی و ایجابی حرکت کند و نشان دهد که دین در عرصه های مختلف حضور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، سعید جلیلی در چهارمین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی، با اشاره به این که حرکت سیاسی انقلابی مبتنی بر آموزه‌های ناب، یک حرکت مستمر و همیشگی است، گفت: جریان حوزه انقلابی باید پا به پای ولایت و در بعد جنبه‌های سلبی و ایجابی حرکت کنند و نشان دهند که دین در عرصه های مختلف حضور دارد و این یعنی اینکه دین از سیاست جدا نیست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حقیقت پذیرش دعوت خدا و پیامبر(ص) از مردم بود، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ایران حرکت های زیادی انجام شده و به طور طبیعی چنین حرکت مقدسی مخالفان زیادی دارد و در برابر آن ساکت نمی مانند.

جلیلی با بیان این که توطئه های مختلف پس از انقلاب، ترورهای متعدد، جنگ تحمیلی همه نشان دهنده بی صبری دشمنان است، ادامه داد: آنچه امروز تحت عنوان گزینه نظامی مطرح می شود اولین تلاش دشمن است تا با زور و تهدید انقلاب ایران را از سر راه بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب، اسلام ناب را به دنیا معرفی کرد، افزود: امروز اسلام آمریکایی، خطر جدی برای جهان اسلام است و این خطر برای انقلاب و تحریف اهداف انقلاب اسلامی تاثیر گذار است.

وی  با بیان اینکه دشمنان با تبلیغات بسیار خود نظام اسلامی را ناکارآمد می دانند، پرسید: اگر این نظام ناکارآمد است چرا برنامه هایی همچون مهار راهبردی، برنامه تغییر نظام و پخش ماهواره‌ای را دنبال می کنند.

جلیلی افزود: نمی توانیم نسبت به آنچه در مسیر انقلاب رخ می دهد بی تفاوت باشیم، باید سایه به سایه رصد کنیم و مراقب باشیم اگر حرکتی در جهت تقویت نظام است، تضعیف نشود و اگر یک حرکت خلاف شاخص های مقام معظم رهبری و مسیر صحیح انقلاب باشد، هشدار دهیم.
وی ادامه داد: نباید بگذاریم حرکت‌های اشتباه و فرآیند و برآیند کارها طوری باشد که مقام معظم رهبری که همیشه به موقع، دقیق و صحیح وظایف خود را انجام و هشدارهای لازم را داده اند به جای ما از مردم عذرخواهی کنند.
وی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی مستمر است و افق دراز مدت دارد و برای استمرار و موفقیت و رشد و تعالی خود به فعالیت بیشتر حوزه های علمیه در این عرصه نیاز است، تاکید کرد: دشمن در ابتدا تصمیم داشت ما را از مبارزه منصرف کند اما موفق نشدند و دست به دامن گروه هایی نظیر تکفیری ها شد و برای همین است که ما معتقدیم داعش، پیاده نظام صهونیستی ها است.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن مقاومت و پیشرفت ما را تحمل نمی کند و آن را خطری برای خود می داند، گفت: امروز اگر موقعیتی را برای انقلاب کسب کردیم مدیون فهم صحیح شرایط، درک صحیح  و اقدام به موقع هستیم.

وی با اشاره به این که دشمن به این نتیجه رسیده که نمی تواند با ما مبارزه سخت افزاری داشته باشد، اظهار کرد: آنان بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره ای برای ایران ایجاد کرده اند و این کار منطقی نیست که دشمن بدترین تحریم ها را اعمال کند و به بهانه تفریح این شبکه ها را برای ما ایجاد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غرب 500 سال بدون رقیب بوده است و اکنون انقلاب اسلامی در برابر آنها عرض اندام می کند و این امر برای دشمن قابل تحمل نیست.

جلیلی با بیان این که گرفتن عنصر مبارزه از اسلام و مردم از اهداف دشمن است، افزود: آنها می خواهند حرکت های اصلی متوجه دشمن اصلی نباشد، دشمنان در برابر هر حرکت ناب، با ارعاب، تهدید و توسل به زور به دنبال متوقف کردن آن هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha