یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فیلم

حوزه/ براساس سیاست های معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و توجه به امر خانواده طلاب و فرزندان آنها، اکران خصوصی فیلم های سینمایی ارزشی «به وقت شام» و « فیلشاه» در قالب ۶ سانس تاکنون برای ۳ هزار نفر از طلاب حوزه اصفهان و خانواده آنها برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، در تشریح اقدام اخیر فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: طلبه و روحانی شدن به همراه خود یک سری الزامات و گاه محدودیت ها در نوع تعاملات اجتماعی به همراه می آورد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد حوزوی همچون سایر افراد عادی جامعه شاید نتواند به همه اماکن و تفریحگاه ها و مراکز با طیب خاطر و به راحتی برود و بالاتر این که در این حضور خانواده خود را نیز همراه خود داشته باشد.

مسئول  فرهنگی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: بر اساس یک رسم نانوشته معمولاً حوزویان به ویژه آن ها که تلبس به لباس مقدس روحانیت پیدا کرده اند، در مکان هایی چون سینما و سالن تئاتر حضور پیدا نمی کنند یا اگر این گونه باشد امری نادر به شمار می رود.

وی عنوان کرد: به همین منظور براساس سیاست های معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و توجه به امر خانواده طلاب و فرزندان آنها،  همت گماشته شد و اکران خصوصی  فیلم های سینمایی ارزشی «به وقت شام»  و « فیلشاه» در قالب 6 سانس تاکنون ویژه 3 هزار نفر از طلاب حوزه علمیه اصفهان و خانواده آنها تهیه شده است.

حجت الاسلام امیریان این حرکت فرهنگی را دو سویه دانست و خاطرنشان کرد: اکران خصوصی فیلم های سینمای  مناسب و  ارزشی  از یک سوی موجب حمایت مادی و معنوی از تولید کنندگان فیلم هایی با محتواهای ارزشی  است و موجب تشویق آنها برای ادامه حرکت ارزشی در این عرصه است و از سوی دیگر موجب رضایت طلاب و خانواده های انها را به همراه دارد .

وی در پایان گفت: بیش از این هم براساس سیاست ها و اصول تعریف شده معاونت تهذیب و تبلیغ در این عرصه، پخش فیلم های ارزشی چون شیار 143، ایستاده در غبار، چه مثل چمران و.. نیز در مدارس علمیه سطح استان و ویژه خانواده طلاب برقرار بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha