یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل حسینی مقدم ، در نشست خبری

حوزه/ مدیر کل اوقاف قم با بیان اینکه ۳۷۰ نفر حافظ کل قرآن از استان قم در آزمون سرتاسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند گفت: شهرستان قم از نظر کمی در کشور اول شد و از نظر کیفی نیز استان قم رتبه اول را به خود اختصاص داد و استان برگزیده قرآنی شد و از سوی وزیر ارشاد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم عصر امروز در اختتامیه آزمون سرتاسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه ابعاد اعجاز قرآن کریم بی‌شمار است گفت: مهم‌ترین بعد اعجاز قرآن کریم بحث هدایتی آن است.

وی تصریح کرد: انسانی که همواره در همه اعصار محتاج دوری از گمراهی و بی‌هدفی است نیازمندی بهره‌مندی از هدایت قرآن است.

مدیر کل اوقاف قم با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) گفت: امام علی(ع) فرمودند دل انسان ظرف است و بهترین دل‌ها و بهترین ظرف‌ها آن دل‌هایی هستند که از ظرفیت والاتر و والاتری برخوردار باشند.

وی بیان کرد: امروز در جمع دل‌هایی هستیم که ظرف حفظ قرآن کریم هستند و صاحبان این دل‌ها بهترین‌ها هستند که از چنین سعادتی بهره‌مند بوده‌اند و به خودم و به شما تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به تعاملی که بین سازمان اوقاف و وزارت ارشاد شکل گرفت گفت: در استان قم ارتباط خوبی بین دو مجموعه وجود دارد و این ظرفیت با هم‌افزایی هماهنگ شد و خروجی آن این شد که در طرح ملی حفظ قرآن و عترت 9 هزار 400 نفر از حفظ یک جزء و تا حفظ کل قرآن در آزمون شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 370 نفر حافظ کل قرآن از استان قم در آزمون سرتاسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند، افزود: شهرستان قم از نظر کمی در کشور اول شد و از نظر کیفی نیز استان قم رتبه اول را به خود اختصاص داد و استان برگزیده قرآنی شد و از سوی وزیر ارشاد تجلیل شد.

مدیر کل اوقاف قم بیان کرد: مدرسه شبانه‌روزی امامزاده شاه جلال(ع) اولین مدرسه حفظ قرآن در امامزادگان بود که سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و 22 نفر از طلاب توفیق یافتند حافظ کل قرآن کریم شوند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha