شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
۱

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه اگر مردم به غدیر وفادار بودند شاهد واقعه کربلا، غربت اهل بیت (ع) و جنایاتی که بر حضرت زهراء (س) وارد شد، نبودیم، گفت: تمام مسائلی و مصائبی که به اسلام روا داشته شد به خاطر نادیده گرفتن غدیر است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، در گردهمایی راویان دفاع مقدس و مدافعین حرم، در خانه تاریخی آل یاسین کاشان، با تبریک عید ولایت و امامت، به نقش بسیار ارزنده روایان دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس به رسالت خود در دفاع از اسلام، انقلاب و مردم عمل کردند.

وی، ایستادگی رزمندگان دوران دفاع مقدس طی هشت سال مقاومت و مبارزه بی امان در مقابل دنیای استکبار با پیشرفته ترین امکانات نظامی را ستودنی دانست و افزود: رزمندگان  با امکانات بسیار کمی که در اختیار داشتند با ایثار، شهادت و تبعیت از امام(ره توانستند کشورمان را از دست متجاوزگران خارج کنند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار بگیرد.

این فعال فرهنگی در ادامه به جایگاه عید غدیرخم اشاره کرد و با بیان اینکه عید غدیر عید ولایت و امامت است، یادآور شد: با توجه به این که اساس دین اسلام بعد از نبوت، ولایت است، پیامبراکرم (ص) به امرالهی حضرت علی (ع) را به جانشینی خود منصوب کردند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه اگر مردم به غدیر وفادار بودند شاهد واقعه کربلا، غربت اهل بیت (ع) و جنایاتی که بر حضرت زهراء (س) وارد شد، نبودیم، افزود: تمام  مسائلی و مصائبی که به اسلام روا داشته شد به خاطر نادیده گرفتن غدیر است .

وی تصریح کرد: دینی که همه چیز دارد، ولی ولایت حضرت علی (ع) که زیربنای تمام اعتقادات است را نداشته باشد، ناقص است .

حجت الاسلام حسینی باتاکید بر اینکه باید غدیر را گرامی بداریم و برای آن اهمیت ویژه ای قایل شویم، یادآورشد: همان طور که برای عزای امام حسین (ع) مراسم سوگواری برگزارمی کنیم، باید  جشن اهل بیت (ع)، خصوصا روز عید غدیر را نیز با چراغانی و آذین بندی، باشکوه برگزار کنیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha